روستای انجدان

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجدان یک قطب گردشگری است، افزود: یک شهر زیرزمینی زیر روستای انجدان مدفون است که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا به حال در رابطه با اکتشاف و مرمت آن کوتاهی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا – منطقه مرکزی – عباس رجایی در آیین افتتاح مرحله اول عملیات بهسازی بافت بارزش روستای انجدان ضمن اشاره به پتانسیل گردشگری این روستا ضمن اشاره به قدمت هزار و 700 ساله ثبت شده انجدان گفت: این روستا 700 سال از قطب‌های فرقه اسماعیلیه و به این علت محل آمد و شد مسافرانی از کشورهایی نظیر هند و پاکستان به جهت حضور بر مزار پیروان این فرقه بوده است.

وی همچنین در ارتباط با کوچه خولی انجدان تصریح کرد: این کوچه در زمان حکومت بنی عباس شاهد خونریزی بسیاری از مردم بوده و به کوچه خونریزی مشهور و در گذر تاریخ تبدیل به خولی می‌شود.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب ضمن اشاره به بیش از 45 شهید وابسته به این روستا بیان کرد: انجدان به لحاظ تاریخی و بیش از 200 دانشمند و سیاستمدار برخاسته از این روستا بسیار با ارزش است و باید برای آیندگان حفظ شود.

به گزارش ایسنا، محمد حسن آصفری دیگر نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مردم بعضا اوقات خود را در این روستا سپری می‌کنند ولی متاسفانه کسانی به دنبال سلب آرامش مردم هستند و مشکلاتی را برای خانواده‌ها به وجود می‌آورند و حتی سرقت نیز در انجدان اتفاق افتاده و در بعضی از باغات نیز شرب خمر دیده شده است.

وی خواستار نگاه ویژه به امنیت این روستا جهت آرامش اهالی شد و بیان کرد: بر این اساس نیاز است در قالب ابلاغی از سوی استاندار به نیروی انتظامی امنیت انجدان به عنوان یک روشتای هدف گردشگری مورد تاکید قرار گیرد.

وی همچنین ضمن اشاره به ایجاد ایستگاه پلیس جهت برقراری امنیت مطلوب در این روستا بیان کرد: جوانان انجدانی می‌توانند در قالب شرکت‌های امنیتی به این امر کمک کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب مشکل کم آبی در انجدان را از دیگر مشکلات این روستا برشمرد و افزود: این مشکل به خصوص در مناطق بالای انجدان وجود دارد و مدیر کل آب روستایی جهت حل این مشکل قول همکاری داده است.