مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اجرای رالی تور خانوادگی در روز بیست و دوم بهمن ماه، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از سمنان آغاز می شود.
تصویر رالی تور خانوادگی از سمنان تا کیش آغاز می شود

به گزارش جام جم آنلاین، حسین خواجه بیدختی افزود: در این مرحله از رالی 50 خودرو به صورت خانوادگی مسیرهای سمنان، یزد، هرمزگان و کیش را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این تور در روز بیست و پنجم بهمن ماه و در جزیره کیش برگزار می‌شود، تصریح کرد: این تور با عنوان ” کاروان همدلی و همزبانی” به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

بیدختی با اشاره به اینکه این تور دومین مرحله از برگزاری تور رالی کویر در استان سمنان در سالجاری است، گفت: مرحله نخست این تور، سوم و چهارم دی ماه با عنوان کاروان”نشاط و امید” و در سطح استانی، در سمنان برگزار شد.

وی برگزاری این تورها را در ایجاد آمادگی برای برگزاری مرحله سوم و بین المللی این سلسلسه تورها موثر دانست و افزود: مرحله بین المللی این تور نیز با عنوان “صلح و دوستی” با شرکت سایر کشورها در ایران و با محوریت سمنان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این تورها را افزایش ارتباط ایران در مجامع بین المللی و در حوزه اجتماعی – فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری مرحله بین المللی این تور در ایران، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران و گردشگری کشور را به رخ جهانیان می کشاند.

بیدختی با تاکید بر استفاده از فرصت پساتحریم در کشور، اظهار داشت: باید مناطق گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری کشور در حوزه بین الملل معرفی شود و این تورها بهانه ای برای افزایش تعامل ایران با سایر کشورها باشد.

وی زمان برگزاری مرحله بین الملل تور کویر در ایران را اردیبهشت ماه سال آینده و همزمان با مبعث پیامبر صلح و دوستی حضرت محمد (ص) اعلام کرد.

استان سمنان در دامنه های جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است و ارتفاع استان از شمال به جنوب کاسته و به دشت کویر ختم می شود. همجواری با رشته کوه های البرز و زمین های هموار کویر شرایط اقلیمی متنوعی برای این استان بوجود آورده است به طوری که قسمت جنوبی آب و هوایی گرم و خشک؛ نواحی مرکزی؛ معتدل، قسمت شمال شرقی آب و هوایی سرد و خشک و قسمت شمالی استان نسبتاً سرد است.