دور شدن از خانه و قدم در جاده گذاشتن به خودی خود باعث تغییر روحیه می‌شود، اما در دنیا مکان‌هایی هستند که به‌گونه‌ای با عوامل شادی‌زا پیوند خورده و با سفرهای معمولی متفاوت است.

به گزارش ایسنا، نقش شادی در ارتقا سطح رفاه و آسایش عمومی جامعه آنقدر مهم است که کشوری مثل بوتان، پرداختن به آن را جایگزین تولید انبوه ملی می‌کند و یا شهربازی عظیم طراحی می‌شود به نام «دیزنی‌لند» که در آن، بزرگ و کوچک هیجانات خود را تخلیه می‌کنند و چند ساعتی را از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند. در این گزارش چند مقصد گردشگری را به طور اجمالی معرفی می‌کنیم که سفر به آن‌ها ترشح هرمون سروتونین را در مغزتان افزایش می‌دهد.

«دیزنی‌لند» و کودکان بزرگسال

دیزنی‌لند

 

دیزنی‌لند

«دیزنی‌لند» با سالانه 16 میلیون بازدیدکننده عنوان شادترین مقصد گردشگری جهان را یدک می‌کشد. در این پارک موضوعی هیچ‌کس شما را برای نشستن و چرخیدن در فنجان‌های غول‌آسا یا گاز زدن چوب‌شورهای بزرگ شبیه گوش‌های «میکی موس» سرزنش نمی‌کند. این‌جا یا همه کودک هستند، یا کودک درونشان را رها کرده‌اند تا از این فضای مفرح لذت ببرد. «دیزنی‌لند» که شعبه‌های متعددی در کشورهای جهان دارد، یکی از پربازدیدترین مکان‌های تفریحی در دوران تعطیلات است.

بوتان؛ کشور شادی انبوه

دولت کشور بوتان آن‌چنان به رفاه حال مردمش اهمیت می‌دهد که کمیته‌ای را برای ارزیابی «شادی انبوه ملی» در مقابل اصطلاح شناخته‌شده «تولید انبوه ملی» تشکیل داده است. وظیفه این کمیته بررسی وضعیت سلامت روحی و گستردگی شادی در میان افراد جامعه است. گردشگران بوتان در منظره‌ای از رشته‌کوه هیمالیا محصورند و می‌توانند از نسیم تازه و معابد رنگارنگ این سرزمین لذت ببرند. اقامت در تنها هتل پنج‌ستاره این کشور کوچک، دیدار از معبد «لانه ببر» و خوردن غذاهای بومی منطقه از دیگر جاذبه‌هایی است که روحیه هر توریست را عوض می‌کند.

بوتان

 

لانه ببر در بوتان

جزیره «راتنست» و شادترین حیوان جهان

جزیره «راتنتست» استرالیا محل زندگی خوشحال‌ترین حیوان جهان است. اگر دلفین و سگ را موجوداتی شاد و پرانرژی می‌شناسید، پس هنوز با «کوکا» ملقب به خوشحال‌ترین موجود جهان، آشنا نشده‌اید. می‌توانید به غرب استرالیا بروید و این کیسه‌دار صلح‌طلب که نسلش در خطر انقراض است، را از نزدیک تماشا کنید. صورت این حیوان به گونه‌ای است که انگار همیشه حتی در زمان خواب، لبخند به لب دارد. کوکاها در سایه جاده‌های خالی از ماشین «راتنست» از گیاهان تغذیه می‌کنند و به استراحت می‌پردازند. سواحل خلوت و خلیج دیدنی این جزیره هم از دیگر جاذبه‌های آن است.

بلژیک، بزرگترین منبع شکلات دنیا

پژوهش‌های اخیر دانشمندان نشان داده شکلات یکی از شادی‌آورترین خوراکی‌هاست. پس برای تجربه این حس خوشایند می‌توانید به بلژیک، خانه بیشترین تعداد کارخانه و مغازه شکلات‌سازی جهان سفر کنید. «سیاره شکلات» بروکسل رویایی‌ترین مقصد برای شکلات‌دوستان است که علاوه بر عرضه انواع و اقسام خوارکی‌های شکلاتی، گردشگران را به تماشای سازه‌های خوشمزه شادی‌آور دعوت می‌کند.

کوکا

 

کوکا در حال استراحت

برزیل؛ سرزمین لبخندها

اگر عکس‌های منتشرشده از گردشگران برزیلی را در اینستاگرام ندیده‌اید، توجه‌تان را به نتیجه آمارگیری اخیر جلب می‌کنیم؛ طبق بررسی‌های انجام‌شده، بیش از 150 میلیون عکس از مسافران خندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده و نام برزیل را در رکوردهای جهانی به ثبت رسانده است. با وجود روحیه پرانرژی مردم برزیل، با دیدن شب‌های روشن و سواحل زیبای این کشور می‌شود حدس زد چرا ساکنین این کشور آمریکای لاتین هرگز چهره در هم نمی‌کشند. جشنواره «اولیندا» که هرساله میزبان بیش از دو میلیون نفر است، جاده مهاجران «سائوپائولو» و پارک آبی «ونیز» از دیگر جاذبه‌هایی هستند که برای تغییر روحیه کاملا توصیه می‌شوند.

کاستاریکای بدون ارتش!

جمله معروفی در کاستاریکا وجود دارد که ترجمه آن می‌شود: «زندگی خوب است» براساس آمارگیری‌های اخیر، این کشور که در آمریکای مرکزی قرار دارد، در صدر فهرست شادترین نقاط جهان جای گرفته است. سواحل بکر و دیدنی، جنگل‌های بارانی سرسبز و عدم وجود هیچ نیروی نظامی، این کشور را از دیگر نقاط جهان متمایز کرده است.

پاناما؛ خانه مثبت‌اندیشان

هفتمین مقصد پیشنهادی برای گردشگرانی که به دنبال شادی هستند، باز هم در آمریکای مرکزی واقع است. تحقیقات نشان داده پاناما، مثبت‌اندیش‌ترین جمعیت جهان را دارد. با کنار هم قرار دادن مناظر چشم‌نواز، اقتصاد سالم و سنت‌های خانوادگی مردم این منطقه چنین تصوری چندان دور از ذهن نیست. می‌توانید به طبیعت دست‌نخورده «گامبائو» بروید و از بومیان یاد بگیرید چطور با موز سبز غذایی محلی و خوش‌طعم بپزید.