مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: در تعطیلات اخیر، مجتمع تفریحی و توریستی نمک آبرود، منطقه نمونه سیترا و مجموعه تاریخی عباس آباد بیشترین بازدید کنندگان را به خودشان اختصاص دادند.

به گزارش گروه ایسنا، منطقه مازندران، مهران حسنی خاطرنشان کرد: از 18 تا 25 بهمن یک میلیون و 99 هزار و 750 نفر در هتل‌ها، هتل آپارتمانها، کمپ‌های موقت، مهمانسراها، چادرهای مسافرتی و منازل استیجاری اقامت کردند. در تعطیلات اخیر، مجتمع تفریحی و توریستی نمک آبرود، منطقه نمونه سیترا و مجموعه تاریخی عباس آباد به ترتیب با 35 هزار و 862 نفر بازدید کننده، 14 هزار و 726 نفر و 13 هزار و 324 نفر بیشترین بازدید کنندگان را به خودشان اختصاص دادند.

وی از آغاز برگزاری دوره‌های آموزش گردشگری از فردا در سراسر استان در موسسات خصوصی آموزش گردشگری خبر داد و

توضیح داد: این دوره‌های آموزشی به صورت متمرکز در سراسر کشور به منظور توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در بخش‌های مختلف گردشگری به ویژه اعضای خدمت رسان در ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر توسط دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور برنامه ریزی شده است.

حسنی ادامه داد: براساس برنامه زمانبندی برگزاری دوره‌ها، آموزش مدیریت هتلداری ویژه مدیران داخلی هتل‌ها، 28 و 29 بهمن به 50 نفر از فراگیران معرفی شده از سوی جامعه هتلداران استان مازندران و اداره کل میراث فرهنگی کلستان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران از برپایی کلاس‌های آموزشی برای 100 نفر از عوامل اجرایی و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفرمتشکل از نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای استان در روز پنجشنبه، 30 بهمن خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت توانمند سازی دفاتر خدمات مسافرتی استان مازندران، دوره‌های بازآموزی مدیران فنی این دفاتر 2 و 3 اسفند با شرکت قریب به 140 نفر از فراگیران معرفی شده از سوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی توسط موسسه سیاح سیر در هتل مرجان بابل برگزار می‌شود.

حسنی به دوره‌های 2 روزه بازآموزی راهنمایان گردشگری معرفی شده از سوی انجمن راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در 6 و 7 اسفند اشاره کرد و افزود: 8 اسفند، 100 نفر از رانندگان معرفی شده از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران و همچنین قریب به 100 نفر از کارکنان حوزه راهور و اماکن عمومی با سرفصل‌های تعیین شده از سوی دفتر مطالعات و آموزش گردشگری آشنا می‌شوند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران از گردشگری سلامت به عنوان یکی از اولویت‌های گردشگری در مازندران یاد کرد و افزود: نمایندگان انجمن صنفی دفاتر، انجمن صنفی تورگردانان و دانشگاه علوم پزشکی 9 اسفند در کارگاه آموزشی گردشگری سلامت که در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی دو روزه غذا و نوشیدنی جهت آموزش 120 نفر از نمایندگان جوامع بین راهی جهان مورا، هراز، کناره و کندوان و همچنین جامعه هتلداران استلان مازندران در 11 و 12 اسفند ماه خبر داد و افزود: دوره آموزشی ارتباط و رفتار با مشتری به عنوان یک اصل مهم در مشتری مداری 13 و 14 اسفند با حضور فراگیران معرفی شده از سوی جوامع گردشگری، دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد، فعالین و دانشجویان گردشگری برپا خواهد شد.

حسنی از روستاها به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مازندران در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم مازنی یاد کرد و افزود: دوره‌های آموزش دهیاران روستاهای هدف معرفی شده از سوی اداره کل روستایی مازندران نیز 15 و 16 اسفند با سرفصل‌های گردشگری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی گردشگری در فواصل مختلف جهت آموزش بخش‌های مختلف خدمت رسانی به گردشگران در روند توسعه صنعت توریسم نقش بسزایی خواهد داشت.