معبد آناهیتا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید قریب 10 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از معبد آناهیتا خبرداد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، در این‌باره اظهار کرد: معبد آناهیتا که در شهر کنگاور قرار دارد یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دیار سنگ و آب است.

وی ادامه داد: معبد آناهیتا به عنوان یکی از منحصر به فردترین بناهای سنگی ایران قابلیت ثبت جهانی شدن را نیز دارد و از این رو همواره مورد توجه خاص گردشگران داخلی و خارجی بوده و هست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: از ابتدای تعطیلات نوروز 94 تا پایان روز چهاردهم فروردین ماه‌جاری مجموعا 9 هزار و 81 گردشگر و مسافر نوروزی از معبد آناهیتا در شهر کنگاور بازدید کردند.

مرادی بیستونی گفت: این تعداد بازدیدکننده در حالی بوده که در ایام نوروز امسال شرایط جوی استان و منطقه اصلا مناسب گردشگری نبود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی همراه با دایر بودن سیاه‌چادرهای عشایری در ورودی معبد آناهیتا به تعداد بازدیدکنندگان این اثر تاریخی افزود. نمایشگاه صنایع دستی واقع در ورودی این معبد تاریخی یکی از پرفروش ترین نمایشگاه‌های دایر شده در ایام نوروز 94 در استان کرمانشاه بود.