گودزیلا

مجسمه عظیم‌الجثه‌ای از گودزیلا به گردشگران توکیو در ژاپن خوش‌آمد می‌گوید.

به گزارش ایسنا، مجسمه‌ای از گودزیلا، موجود تخیلی فیلم سیاه و سفید ژاپنی سال 1954 به سفیر بخش «شینجوکو»ی توکیو بدل شده و پیش‌بینی‌ می‌شود حیرت گردشگران را برانگیزد.

یکی از مسئولین گردشگری توکیو، با به کار بردن واژه‌ای محترمانه در فرهنگ ژاپنی به گودزیلا اشاره کرد و او را شخصیتی افتخارآمیز در کشورش خواند که به گردشگری ژاپن کمک خواهد کرد. این منطقه از پایتخت ژاپن به رستوران‌ها و نودل‌های خوشمزه‌اش معروف است.

کمپانی سازنده فیلم «گودزیلا» که «توهو» نام دارد، ساخت این مجسمه 52 متری را بر عهده داشته است. قسمت جدید این مجموعه فیلم پس از سال‌ها قرار است به روی پرده سینماها برود.

گودزیلا موجودی تخیلی و خطرناک است که بر اثر آزمایشات هسته‌ای در اقیانوس آرام به وجود آمده و اولین‌بار با فیلمی به کارگردانی «ایشی‌رو هوندا» به دنیا معرفی شد. این هیولای سینمایی برج توکیو، پل رنگین‌کمان، ساختمان پارلمان و بسیاری از قصرهای ژاپن را تخریب کرده که پیش‌بینی می‌شود با شروع به کار این مجسمه که از دهانش آتش بیرون می‌آید، در عوض باعث جذب گردشگران بیشتر به این مکان‌های دیدنی شود.

به گزارش تلگراف، گودزیلا در نسخه هالیوودی‌اش هم جاذبه‌های گردشگری سانفرانسیسکو را از بین برد. کمپانی «توهو» تا سال 2004 ، 28 فیلم گودزیلایی ساخت. جدیدترین قسمت این مجموعه فیلم قرار است تا سال آینده میلادی به روی پرده برود.