ایرلند

با توجه به حملات تروریستی در پاریس و بروکسل‌، صنعت گردشگری ایرلند با استفاده از این فرصت به عنوان مکانی امن مورد توجه ویژه گردشگران خارجی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس سازمان گردشگری کشور اعلام کرد، به دلیل بروز چند حمله تروریستی در فرانسه و بلژیک و ایجاد حس ناامنی در این کشورها، گردشگران خارجی استقبال بیشتری از ایرلند به عنوان یک مقصد گردشگری امن کرده‌اند.

«نیل گیبونز»، رئیس گردشگری کشور اروپایی ایرلند در این‌باره گفت: “کشورهای اسپانیا‌، پرتغال و ایرلند از جمله مناطقی هستند که اخیرا شاهد افزایش شمار گردشگران بوده‌اند که این امر به لطف اعتماد بیشتری است که گردشگران خارجی به این مقاصد دارند. البته این مبنای کار ما در صنعت گردشگری نیست، اما ‌یک اتفاق جالب است”.

رئیس سازمان گردشگری ایرلند همچنین افزود، این کشور در تلاش برای جذب سهم بزرگتری از گردشگران چینی است و اخیرا اولین نماینده خود را ر این کشور آسیایی منصوب کرده است.

حملات تروریستی که روز 13 نوامبر 2015 در پاریس رخ داد و منجر به کشته شدن 130 نفر شد، آمار گردشگری این کشور اروپایی طی ماه‌های نوامبر و دسامبر را تا 15 درصد تنزل داده است.

هتلداران پایتخت فرانسه اعلام کردند، در مدت دو هفته پس از این حادثه آمار جذب مسافرشان تا 25 درصد کاهش پیدا کرد. «ایر فرانس» خسارت وارده بر اثر این حملات تروریستی را 120 میلیون یورو اعلام کرد.

پس از پاریس نوبت به بروکسل رسید و وقوع دو انفجار پیاپی در فرودگاه و یک ایستگاه متروی این شهر در نزدیکی ساختمان‌های اتحادیه اروپا، جان بیش از 30 تن را گرفت و گردشگری این شهر اروپایی را با شوک بزرگی مواجه کرد.

بلژیک در سال 2013 میزبان 7.7 میلیون گردشگر بود، اما پس از حملات تروریستی پاریس در سال گذشته میلادی، گردشگری این کشور متحمل ضرر روزانه بیش از 59 میلیون دلاری شده است.