kermanshahسرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مسئولین اداره کل از سرمایه گذاری برای توسعه اکوتوریسم حمایت کنند.

نصرت اله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: روستای پیران در استان کرمانشاه یکی از روستاهای زیبای توریستی، تفریحی حومه شهرستان تاریخی سرپل ذهاب واقع شده است که شرایط ویژه‌ای برای توسعه اکوتوریسم دارد.

 

هواشناسی کرمانشاه

 

وی افزود: پیران از جمله روستاهای جلگه‌ای، کوهستانی است که با توجه به منابع آبی مناسب از شرایط بسیار خوبی در جذب گردشگر برخوردار است. باغات متعدد، آبشار پیران و بافت طبیعی و فوق العاده منطقه و نزدیکی آن به شهرستان سرپل ذهاب علاقمندان زیادی را برای تفریح به آنجا می‌کشاند.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرار گرفتن روستا در قطب گردشگری قصرشیرین امکان بازدید گردشگران روستا به سایر جاذبه‌های منطقه، نظیر مقبره احمد بن اسحاق، نقش آنوبانی نی، قلعه زیج منیژه و همچنین مجموعه 14 سرابی که از معروفترین آنها سراب‌های پل ماهیت، پیران، ماران و قلعه شاهی است را میسر می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: روستای پیران یکی از چهارده روستای هدف گردشگری در استان کرمانشاه است که در سال 1385 به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شد. روستای پیران با این که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان معرفی شده است اما این زیبای ناشناخته چندان که باید مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار نگرفته است. این روستای دیدنی زمینه زیادی برای ایجاد تله کابین و هتل دارد.

وی تصریح کرد: این منطقه که استعدادهای اکوتوریستی فراوانی دارد، می‌تواند با جذب گردشگران، تحول اساسی، نه تنها در اقتصاد مردم مهماندوست روستا، بلکه در منطقه ایفا کند

سپهر یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تمامی سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در روستاهای هدف گردشگری به منظور توسعه اکوتوریسم و فراهم کردن امکانات لازم برای جذب گردشگر را دارند حمایت می‌کند. این حمایت‌ها شامل واگذاری زمین، ایجاد زیرساخت‌ها و کمک در ارائه تسهیلات بانکی خواهد بود.