ماهیگیری در مرز

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد ارس اعلام کرد: یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی ساحلی کشور با امکان ماهیگیری از رود مرزی ارس، با ایجاد سکوهای ویژه‌ی ماهیگیری احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محسن خادم‌عرب باغی در این‌باره گفت: فاز نخست این پارک به پایان رسیده و به‌زودی شاهد بهره‌برداری از مجموعه‌ی کلی پارک و سکوهای ماهیگیری در زمینی به مساحت 35هزار مترمربع از اراضی ساحل ارس خواهیم بود.

وی با انتقاد از بهره نگرفتن از ظرفیت مناسب رودخانه‌ی ارس در توسعه‌ی گردشگری و طبیعت‌گردی در آذربایجان شرقی، ادامه داد: عملیات احداث پارک ساحلی ارس در کنار کاروانسرای «خواجه نظر» جلفا از اسفندماه سال گذشته شروع شده که شامل سکوی ماهیگیری، پارکینگ، فضای سبز و سایر امکانات رفاهی خواهد بود.

او برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت عظیم رودخانه‌ی مرزی ارس را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای بهره‌برداری از توانمندی‌های گردشگری منطقه و بخصوص حاشیه‌ی رودخانه‌ی ارس، تحقیقات لازم در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه‌ی آزاد ارس اظهار کرد: رودخانه‌ی ارس قابلیت ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف تولید، صنعت، کشاورزی، انرژی و سایر بخش‌ها را دارد و باید با برنامه‌ریزی صحیح و طرح کارشناسی از توان دومین رود پرآب کشور در همه‌ی زمینه‌ها بهره‌مند شویم.

وی افزود: این پارک که می‌توان گفت، یکی از نقاط مجاز ماهیگیری از رود مرزی ارس در سواحل این رود است، به یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه و کشور تبدیل می‌شود.

ارس، دومین رودخانه‌ی پرآب کشور است که زیبایی‌های چشم‌نوازی در مسیر ۱۰۷۲ کیلومتری این رود تا دریای خزر در شهرهای مختلف از جمله در جلفای منطقه آزاد ارس گسترده شده است. ماهی‌های صیدشده از این رودخانه، آمور، اسبله، زردپر، سوف، سیم، ماهی سفید، فیتوفاک، کاراس و کپور هستند.