england

یک میدان نبرد متعلق به جنگ جهانی اول در ماه‌های اخیر به جاذبه جدید گردشگری انگلیس تبدیل شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، این میدان نبرد جنگ جهانی اول در منطقه تاریخی «شارپ شایر» انگلیس از ماه اوت به جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش دیلی میل، این منطقه در حدود پنج ماه میزبان 90 هزار گردشگر بود که با این حساب می‌توان آن را جاذبه جدید گردشگری انگلیس لقب داد. همچنین قرار است این میدان نبرد که به سال 1915 تعلق دارد، در سال آینده میلادی که یک قرن از وقوع جنگ در آن می‌گذرد، به امکانات مدرن گردشگری مجهز شود.

جنگ جهانی اول از اوت ۱۹۱۴ تا نوامبر ۱۹۱۸ رخ تمام اروپا را درگیر خود کرد داد و تا پیش از آن هیچ جنگی به این اندازه تلفات نداشت.

منطقه شارپ شایر علاوه‌بر میدان نبرد جنگ جهانی اول از جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به آثاری از تمدن روم باستان و عصر یخ اشاره کرد.

میدان نبرد جنگ جهانی اول در شرایطی به جاذبه جدید گردشگری انگلیس تبدیل شده دولت انگلیس از سال 2011 و در قالب برنامه‌ای ‌١٠ ساله قصد دارد درآمدهایش را از محل صنعت گردشگری به ‌١٨٨ میلیارد پوند در سال ‌٢٠٢٠ برساند و این کشور را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند. در قالب این برنامه ‌١٠ ساله که رشد ‌٦٠ درصدی درآمدهای انگلیس از محل صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، تعداد شاغلان در صنعت گردشگری انگلیس نیز از رقم فعلی ‌٢٦٤ هزار نفر، به 3 میلیون می‌رسد.