برزیل

آمارها نشان می‌دهد تعداد مسافران خارجی برزیل در سال 2014 دو برابر شده و گردشگری این کشور رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آمارگیری اخیر وزارت گردشگری برزیل نشان داده این کشور در سال 2014 میزبان بیش از شش میلیون گردشگر خارجی بوده و این به معنای افزایش 10 درصدی این رقم نسبت به سال پیش از آن است.

همچنین اعلام شده، طی نیمه اول بازی‌های جام جهانی تعداد گردشگران خارجی که به برزیل رفتند تا سه برابر افزایش پیدا کرد. علت اصلی این رکوردشکنی هم میزبانی این مسابقات ورزشی بود که در ماه ژوئن در 12 شهر برزیل برگزار شد.

طی روزهای برگزاری این رقابت‌ها، تنها در ماه ژوئن 2014 برزیل یک میلیون و 18 هزار و 876 مسافر خارجی را میزبانی کرد. این رقم تقریبا سه‌برابر تعداد گردشگران بین‌المللی طی همین بازه زمانی در سال 2013 است.

آرژانتینی‌ها بیشترین تعداد مسافر را در این سال به برزیل صادر کردند. یک میلیون و 700 هزار گردشگر آرژانتینی در سال گذشته میلادی راهی این کشور شدند.

به گزارش ریو تایمز آنلاین، پس از آن آمریکا با حدود 700 هزار گردشگر و چین با بیش از 300 هزار مسافر رتبه دوم و سوم را دارند.

شهر «سائوپائولو» با میزبانی دو میلیون و 200 مسافر بیشترین بازدید گردشگر خارجی را داشته و پس از آن «ریو دوژانیرو» پایتخت برزیل یک میلیون و 600 هزار مسافر را میزبانی کرده و در رتبه دوم قرار گرفته است.

آمارها حاکی از آن است که 70 درصد مسافران خارجی با هواپیما وارد خاک این کشور شدند. 21/9 درصد آن‌ها برای سفر کاری، 20/9 درصد برای دیدار از دوستان و خویشان و 54/7 درصد آن‌ها برای سیاحت از برزیل دیدن کردند.