پارک جنگلی زیبا و کوهستانی فندقلو یکی از جاذبه‌های اکوتوریستی باارزش استان اردبیل و از مناطق نمونه گردشگری کشور است که به دلیل نزدیکی به شهر نمین و سهولت دسترسی از جاده بین شهری اردبیل ـ آستارا همواره به عنوان یکی از تفرجگاه‌های ییلاقی مهم منطقه مطرح بوده است.
تصویر منطقه نمونه گردشگری «فندقلو»

به گزارش جام جم آنلاین ، این منطقه جنگلی در فاصله حدود 30 کیلومتری شهر اردبیل در مسیر اردبیل ـ آستارا و در فاصله حدود 10 کیلومتری شهرستان نمین قرار گرفته و پس از گذر از گردنه زیبای حیران، می‌توان طبیعت بی‌نظیر و خیره‌کننده آن را به تماشا نشست.

عرصه جنگلی فندقلو، حدود 25 کیلومترمربع مساحت دارد و به دلیل وجود درختان بسیار فندق نسبت به سایر گونه‌ها، به نام فندقلو خوانده می‌شود. البته درختان میوه مختلف دیگری مانند سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت‌فرنگی نیز در این پارک جنگلی وجود دارد.

مناظر طبیعی جنگلی و مرتعی، کوهپایه‌های سرسبز و دشت‌های رنگارنگ و پر از گل، زیبایی خاصی به این پارک جنگلی بخشیده است. عمده ترین گلی که بوفور در دشت‌های زیبای منطقه می‌روید، گل زرد و زیبای بابونه است و به همین دلیل هرساله در خرداد، جشنواره گل‌های بابونه در این منطقه برگزار می‌شود.

سوسن چلچراغ نیز که یکی از گونه‌های گیاهی نادر ایران به شمار می‌رود، در این منطقه می‌روید. در کنار زیبایی‌های بی بدیل پارک جنگلی فندقلو، آب و هوای کوهستانی و خنک منطقه نیز آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ایام گرم بویژه فصل تابستان تبدیل کرده است. در داخل پارک نیز امکانات اقامتی برای اسکان مسافران وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند شب‌ها نیز در این مکان خوش‌آب و هوا ساکن شوند.

پیست اسکی روی چمن و اسکی در زمستان، آبگرم معدنی (مشه سویی) با خاصیت درمانی، آبشار و تله‌کابین از دیگر ظرفیت‌های گردشگری پارک جنگلی فندقلو است.

ویژه نامه نوروزی جام جم