sudan

سودان که تلاش‌هایش برای جذب گردشگر را به تازگی آغاز کرده، در جمع برندگان جوایز گردشگری عرب قرار گرفت.

به گزارش Touristha.ir به نقل از ایسنا، «مرکز عربی رسانه گردشگری» روز یکشنبه سودان را در جمع سه مقصد برتر گردشگری عرب قرار داد.

به گزارش توربو نیوز، انتخاب سودان به همراه امارات و عربستان به عنوان مقاصد برتر گردشگری عربی توسط تیمی متشکل از روزنامه‌نگاران و کارشناسان صنعت گردشگری انجام شد.

امارات و عربستان قرار برخلاف سودان، از سال‌ها برنامه‌های زبادی را برای جذب گردشگر انجام داده و به منابع مالی فراوان حاصل از فروش نفت برای توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری دسترسی داشته‌اند.

دولت سودان در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی جهت جذب گردشگر انجام داده که از آن جمله می‌توان به برگزاری یک جشنواره‌ گردشگری بین‌المللی در ساحل رود نیل در شهر تاریخی «شندی» در بزرگداشت پنجاه‌وهفتمین سال استقلال این کشور در ماه ژانویه اشاره کرد که در قالب آن جاذبه‌های گردشگری سودان به ویژه منطقه‌ تاریخی «میرو» یا پانتئون سودان در صحرای «نوبیان» و ساحل زیبای رود نیل به شرکت‌کنندگان معرفی شدند.

سودان به عنوان سومین کشور بزرگ آفریقا در شمال این قاره واقع شده و پایتخت آن خارطوم است. این کشور در گذشته بخش‌های بزرگی از حکومت‌های «نوبیا»، «حبشه»، «مصر» و «اعراب» را تشکیل می‌داده‌ است.