افغانستان

علاقه به سفرهای ماجراجویانه به افغانستان در حالی دو برابر شده است که گردشگران برای سفر به این کشور جنگ‌زده، پنج هزار پوند پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی‌رغم هشدارهای سازمان جهانی گردشگری مبنی بر عدم سفر به کشور جنگ‌زده‌ افغانستان‌، برخی از مجریان تور ماجراجو مقدمات سفر گردشگران کنجکاو را به این کشور فراهم می‌کنند.

میزان رزرو تور «مرزهای وحشی» توسط گردشگران برای سفر به کشورهای افغانستان، پاکستان و کردستان عراق طی سال گذشته تاکنون با افزایش دو برابری همراه بوده، در حالیکه ناآرامی‌های سیاسی همچنان در منطقه باقی است.

بسیاری از این تورهای گردشگری سیاحت خود را از شهر کابل – پایتخت افغانستان – آغاز می‌کنند، شهری که گرچه هنوز آثار جنگ در آن مشهود است، اما بازارهای شلوغ و ساخت و سازهای جدید جان تازه‌ای به گردشگری در این شهر داده است.

به گزارش گاردین‌، یک شرکت مسافرتی ماجراجویانه به نام «هینترلند» گزارش داده است که سال 2014 شلوغ‌ترین سال از لحاظ رزرو سفر به افغانستان بوده و هزینه سفر دو هفته‌ای به افغانستان بدون هزینه هواپیما برای هر گردشگر پنج هزار پوند آب می‌خورد.

مساجد رنگارنگ افغانستان به همراه منظره‌های شگفت‌انگیز و کوه‌های سرسبز از جمله جاذبه‌های گردشگری این کشور آسیایی محسوب می‌شوند.

تور گردشگری «RESPONSIBLE TRAVEL» یکی از تورهای گردشگری به افغانستان شامل بازدید از مناطق تاریخی شهر کابل‌، محوطه‌های بودایی‌، روستاهای کوهستانی‌، دریاچه ها و برج و باروهای باستانی می‌شود.

در وب‌سایت این شرکت گردشگری آمده است: افغانستان در تغییرات فراوانی داشته است اما برای اکثریت مردم افغانستان زندگی روزمره همچون گذشته ادامه دارد و فرصت کافی برای بازدید از سبک زندگی مردم این کشور از کشاورزی و سفالگری تا ابریشم بافی وجود دارد.