اگر برای سفر بعدی خود قصد رفتن به ترکیه و استانبول گردی را دارید، خوب است که اطلاعات ابتدایی در این باره داشته باشید تا با اتفاقات پیش بینی نشده روبرو نشوید.

 

yildiz-palace-3

برای سفر به استانبول یا بهتر بگوییم، برای رفتن به ترکیه نیازی نیست که ویزا بگیرید بلکه همان گذرنامه کارتان را راه می اندازد. برای رفتن به استانبول می توانید از راه های مختلفی کمک بگیرید اما سریع ترین و بهترین مدل سفر به استانبول، خطوط هوایی هستند که به مقصد استانبول، در حال انتقال مسافر هستند. پروازهای مستقیم به استانبول توسط هواپیماهای ایرانی و ترکی برقرار است.

bosfer-3

میزان هزینه ای که برای خرید بلیط هواپیمای استانبول می کنید حدودا ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است اما این مقدار ممکن است در بهار ۹۴ با افزایش زیادی روبرو شود. از سوی دیگر از تهران به استانبول حدود ۳ ساعت زمان بر است که حوصله ی مسافرین را می طلبد.

اگر دوست دارید با قطار به ترکیه سفر کنید، سه ساعت سفر با هواپیما به سه روز سفر با قطار تبدیل می شود. اما هزینه ها بسیار کاهش پیدا می کند. هزینه سفر به استانبول با قطار حدود ۱۸۰ هزار تومان است.

lion-2

روند سفر با قطار بسیار متفاوت است. شما با قطار تا دریاچه وان می روید و از آن جا با یک سفر آبی و دریایی، با قطار خود ترکیه به استانبول می روید. این مدل سفر هم لذت خاص خود را دارد. البته با اتوبوس هم می توانید به سفر به استانبول بروید اما دو روز تحمل اتوبوس به صورت ممتد و یکنواخت قطعا شما را خسته خواهد کرد.

در استانبول باید بتوانید زمانتان را چنان مدیریت کنید که به بهترین مکان های دیدنی سر بزنید و چیزی را از قلم نیندازید.

NASHNANTASHI-e1397200566749

حمام خرم سلطان ، مرکز گردش و تفریح و شهر بازی ویالند، پارک متانیک، مسجد فاتح استانبول ، موزه کاری، کاخ ییلدیز، مسجد سلطان احمد، کاخ توپ کاپی، کاخ دولما باغچه ، تنگه بسفر، از جمله جاذبه های گردشگری استانبول این شهر دیدنی هستند که می توانید برای دیدار آن ها برنامه ریزی داشته باشید.

اگر به طور آزاد وارد استانبول می شوید و تور ویژه استانبول شما را پشتیبانی نمی کند خوب است که از هتل های معروف استانبول مثل هتل سورملی و هتل امین سلطان و هتل گرند جواهر کانونشن سنتر دیدن کرده و بهترین آن ها را انتخاب کنید.

برای خرید کردن هم برخی هتل ها دارای مجموعه های فروشگاهی اند که کار شما را راحت تر می کنند اما اگر قصد دیدار از فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول دارید می توانید سری به مرکز خرید گالریا  در این شهر بزنید.

mikla-rest

در میان سایر رستوران هایی که شما می توانید در سطح این شهر ببینید، رستوران Mikla یکی از بهترین رستوران هایی است که ما به شما توصیه می کنیم از غذاهای آن جا میل نمایید.