زنجان

مجموعه تفریحی و کوهستانی گاوازنگ که در شمالی‌ترین نقطه شهر زنجان و در دامنه کوه گاوازنگ قرار دارد، یکی از مراکز تفریحی و گردشگری شهر زنجان است که میزبان دوست‌داران طبیعت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه زنجان، کم‌کم به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و این نزدیکی به این معنی است که باید خود را پذیرای میزبانی از مسافران نوروزی بکنیم. یکی از مناطقی که می‌تواند این مهم را برعهده گرفته و نقش مهمی در رونق این صنعت داشته باشد، مجموعه تفریحی ائل‌داغی(گاوازنگ) زنجان است. نزدیکی این مجموعه به شهر و زیبایی‌های خاص طبیعی آن در کنار امکانات تفریحی دیگر، این مکان را به فرصتی مناسب برای دوست‌داران طبیعت تبدیل کرده است.

«بهروز یوسفی»، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان در خصوص این مجموعه اظهار کرد: در این مجموعه تفریحی گردشگری امکاناتی از قبیل رستوران، آلاچیق، سینما روباز، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و … وجود دارد که بی‌تردید می‌تواند مکان بسیار مناسبی برای گردشگران نوروزی باشد.

وی با اشاره به آماده‌سازی این مجموعه برای گردشگران نوروزی، تصریح کرد: برای استفاده بهینه از این مجموعه در ایام نوروز اقدامات و برنامه‌ریزهایی از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان انجام شده است تا مشکلات این مجموعه بررسی و برطرف شود، چون معتقدیم باید از این ظرفیت برای جذب گردشگران استفاده کافی را ببریم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با یادآوری این‌که وجود زیرساخت‌های گردشگری باعث می‌شود تا این صنعت که در اکثر جوامع از آن به‌عنوان یک صنعت پردرآمد یاد می‌شود، رونق دوچندانی بیابد، ادامه داد: آماده‌سازی فضای سبز این مجموعه و سینمای روباز به همراه رنگ‌آمیزی محوطه و پاک‌سازی آن از ‌زباله‌ها، هم‌چنین هرس درختان و بررسی و رفع مشکلات و موانع محوطه اطراف مزار شهدای گمنام در تپه نور، در کنار رسیدگی و مناسب‌سازی نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی، از برنامه‌های در دست اقدام این مجموعه برای نوروز ٩٥ است.