زنجان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم شاهد حضور گسترده گردشگران در ایام نوروز در استان باشیم.

علی‌اکبر شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه زنجان، با بیان اینکه در ایام نوروز امسال از ظرفیت راهنمایان گردشگر در سایت‌های گردشگری و مبادی ورودی شهر استفاده خواهد شد ولی حجم آن نسبت به سال‌های گذشته کمتر است، افزود: حضور راهنمایان گردشگر در افزایش حضور و ماندگاری گردشگران مهم و تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به اینکه حضور راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی شهرها، سبب افزایش ورود گردشگران به استان می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک کارشناس گردشگری با این موضوع مخالف هستم، زیرا گردشگرانی که قصد سفر دارند قبل از آغاز سفر خود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند و لذا بازدید از شهرهایی که در مسیر گردشگری قرار دارند تحت تاثیر این برنامه قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه دغدغه اصلی در سفر، اقامت شبانه گردشگران است به سختی برنامه خود را تغییر خواهند داد و فقط درصد کمی از گردشگران بدون برنامه حرکت می‌کنند. همچنین معتقدیم حضور گردشگران امسال پرشورتر از سال گذشته خواهد بود زیرا علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی که در این زمینه انجام شده است ایام فاطمیه نیز قبل از نوروز پایان می‌یابد که این موارد در توسعه صنعت گردشگری موثر است.

شرفی به برگزاری مسابقه عکاسی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌های استان نقاطی از آثار تاریخی در‌ نظر گرفته شده است، مثلا در شهرستان سلطانیه گردشگران با حضور در پنج منطقه گردشگری گنبد سلطانیه، چلپی‌اوغلی، ملاحسن کاشی، شاه‌بلاغی و داش‌کسن عکس‌هایی را گرفته و در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان بارگذاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: علاوه ‌بر نقاط مورد نظر، عکاسی از آثار استان که دارای رده بین‌المللی هستند نیز در این مسابقه عکاسی شرکت داده شده و به قید قرعه به منتخبان جوایزی اهدا خواهد شد. البته باید تاکید کرد که عکس‌های مورد‌نظر باید در نوروز امسال گرفته شده و تا 15 فروردین‌ماه در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی بارگذاری شوند.

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان عنوان کرد: مهم‌ترین بازار هدف در گردشگری زنجان، استان تهران است زیرا با فاصله اندکی که از تهران دارد گردشگران در مدت کوتاهی می‌توانند به زنجان آمده و از آثار تاریخی آن بازدید کنند.