عقاب طلایی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: قطار گردشگری عقاب طلایی، فروردین‌ماه در زنجان توقف می‎کند.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه زنجان، گفت: در ادامه سفر گردشگران خارجی و عبور قطارهایی از مبداء اروپا به ایران قطار عقاب طلایی فروردین‌ماه به ایران آمده و اولین مقصد آن استان زنجان است.

وی افزود: حضور این گردشگران در استان اقدام خوبی در توسعه گردشگری استان است. چرا که استان زنجان جزو معدود استان‎های هدف گردشگری این گروه خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: توقف قطار گردشگری عقاب طلایی ظرفیت مناسبی برای فراهم‌کردن زمینه گردشگری خارجی در استان است و با توجه به اینکه استان زنجان اولین شهری است که این گردشگران در آن توقف می‎کنند و ذهنیت آنان در اینجا شکل می‎گیرد، می‎توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

این مسوول اظهارکرد: بر اساس اطلاعات اعلام شده تاکنون بیش از 10 هزار نفر برای این قطار ثبت‎نام کرده‎اند که از نظر اقتصادی تاثیر خوبی در صنعت گردشگری دارد.

وی تصریح‌کرد: اولین دور سفر گردشگران خارجی با قطار عقاب طلایی گروهی از بازاریابان بودند که برای ارزیابی پتانسیل ایران سفر کرده بودند که هم‌اکنون با سفرهای متوالی این تجار به ایران نشان‌دهنده ظرفیت‎های مثبت ایران برای این کشورها است و مسلما تاثیر مناسبی به گردشگری خواهد داشت.