مدیر اتحادیه‌ی هتل‌داران استان یزد گفت: گردشگری در این استان در شرایط متزلزلی است. به همین دلیل، یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه‌ی گردشگری و میراث فرهنگی، مدیری است که برای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری یزد انتخاب می‌شود.

yazdمحمدحسین محتاج‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به لزوم انتخاب یک مدیرکل بومی و آگاه به مسائل حوزه‌ی میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان یزد برای این اداره کل‌، اظهار کرد: گردشگری، بخصوص در بخش خارجی، هشت سال پیش دست‌ کم در استان یزد در اوج شکوفایی بود‌، به‌گونه‌ای که هر تعداد هتل در این استان ساخته می‌شد، جوابگوی استقبال گردشگران نبود. به همین دلیل، در آن زمان چند مجموعه‌ی اقامتی – گردشگری راه‌اندازی شدند، ولی متأسفانه ورق برگشت. (نقشه یزد)

او با بیان این‌که در چند سال گذشته، گردشگری در استان یزد ضربه‌های مهلکی خورده است‌، افزود‌: سرمایه‌گذاری زیادی در سال‌های گذشته در این حوزه شده است که هزینه‌های جاری، جوابگوی آن‌ها نیست. به همین دلیل، یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه‌ی گردشگری، وجود مدیری توانمند در این حوزه است که بتواند مانند اواخر دهه‌ی 70 و اوایل دهه‌ی 80 فعالیت و به رشد اقتصادی استان کمک کند.