محمدحسن طالبیان

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را خدمت بزرگی به استان یزد، ایران و جهان دانست.

به گزارش ایسنا، «محمدحسن طالبیان» در نشست هم‌اندیشی و جمع‌بندی شرایط موجود در ثبت جهانی پرونده بافت تاریخی یزد که در استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به بافت تاریخی فاخر یزد و معماری منحصر به فرد این منطقه، گفت: باید اقدامات انجام شده را در زمان باقی مانده مدیریت و با حفظ ارزش‌ها، ویژگی‌های این بافت تاریخی را به استانداردهای مورد نظر نزدیک کنیم.

وی افزود: در ثبت جهانی این طرح، بهسازی و زیباسازی مکان‌های مورد نظر دارای اهمیت بسیار است و در کنار آن باید موضوعاتی چون تقویت دسترسی به خدمات سفر، امنیت و امکانات موجود نیز دیده شود.

طالبیان خاطرنشان کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با توجه به تلاش‌های و پیگیری‌های انجام شده خدمت بزرگی به استان یزد، ایران و جهان است.

‌«سیدمحمدرضا سیدحسینی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی از موضوعات بسیار مهم برای استان محسوب می‌شود و لازم است تمام توان خود را برای تحقق آن بکار گیریم.

وی اظهار کرد: اتفاقی که امروز از آن صحبت می‌کنیم با بسیاری از برنامه‌هایی که اجرا شده است، متفاوت است و در پروژه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تصمیمی گرفته‌ایم که اگر به درستی تحقق یابد، می‌تواند سرنوشت یزد را تغییر دهد.

معاون استاندار تصریح کرد: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی و فرهنگی  ارزشمندی در بافت تاریخی یزد وجود دارد که ثبت جهانی آن می‌تواند شرایط را از حالتی که وجود دارد به یک ایده آل تبدیل کند.

سید حسینی در پایان اضافه کرد: باید ثبت جهانی بافت تاریخی را بسیار جدی بگیریم و با همراهی و همکاری تمام دستگاه ها و حوزه های مرتبط، تلاش بیش از دو سال گذشته را به یک نتیجه خوب تبدیل کنیم.

در این جلسه پروژه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی نیز در تکمیل این پروژه با برنامه‌ریزی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شد.