عقاب طلایی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از سفر اولین قطار گردشگران خارجی در سال 1395 به شهر یزد در بیست و یکم فروردین‌ سالجاری خبر داد.

سید مصطفی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه یزد، تصریح کرد: این قطار گردشگری با نام عقاب طلایی که سال گذشته نیز چند مرتبه به یزد سفر کرده بود، امسال برای اولین بار در سال‌جاری در روز 21 فروردین‌ وارد یزد می‌شود.

وی با بیان این که مسافران این قطار عمدتاً ‌اروپایی و آمریکایی هستند، تعداد انها به همراه خدمه قطار را 80 نفر ذکر کرد و گفت: گردشگران پس از حضور در یزد از جاذبه‌های تاریخی این شهر از جمله بافت تاریخی، مسجد جامع، آتشکده و دخمه زرتشتیان و باغ جهانی دولت‌آباد بازدید خواهند کرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدا تاکنون یزد به عنوان یکی از شهرهای تعریف شده در لیست تورهای گردشگری این قطار قرار داشته است.

وی یاداور شد: قطار عقاب طلایی که سفر خود را از مجارستان آغاز کرده است، پس از عبور از کشورهای مختلف و ورود به ایران در مدت یک هفته در شهرهای تبریز، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، مشهد و تهران توقف خواهد داشت و روز 23 فروردین سفر در ایران پایان خواهد یافت.

فاطمی با بیان اینکه این قطار پس از یزد به سمت بافق حرکت کرده و پس از توقفی کوتاه عازم مشهد می‌شود، اظهار کرد: عمده قطارهای گردشگری در ماه‌های اردیبهشت و مهر به کشور می‌آیند و قرار است بعد از این سفر نیز قطار دیگری از گردشگران خارجی به یزد سفر کند که هنوز زمان آن مشخص نشده است.