یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اختصاص 26 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری در سال خوشآمدگویی به یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه یزد، محمدمهدی شرافت اظهار کرد: این تسهیلات براساس امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک ملی ایران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در آستانه سال ‎95، به منظور حمایت از واحدهای گردشگری، اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه همکاری به منظور اعطای تسهیلات از محل منابع داخلی بانک برای تامین سرمایه در گردش و ثابت به واحدهای گردشگری با پیشرفت فیزیکی حداقل بالای 70 درصد و اعطای کمک یارانه سود و کارمزد از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تا حداکثر 10 درصد سود مصوب شورای عالی پول و اعتبار در یک سال مالی به امضای اعضا رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: بانک ملی در این تفاهم‌نامه پذیرفته است تا 15 برابر منابع موجود را به متقاضیان معرفی شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که واحد شرایط دریافت تسهیلات باشند، پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، استان یزد با 120 مکان شاخص نمونه گردشگری و همچنین بیش از یک‌هزار و 500 اثر تاریخی ثبتی و منحصر به فرد، آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران در سال خوش آمد به یزد را دارد. یزد، گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می‌توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه‌ها، زیارتگاه‌های زرتشتیان، خانه‌های تاریخی، آب‌ انبارها، باغ‌های تاریخی، بادگیرها و بازارچه‌ها اشاره کرد.

این شهر تاریخی با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر نساجی، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شهر شیرینی‌های سنتی و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود. این استان هم‌اکنون در کنار اصفهان و فارس به عنوان مثلث گردشگری ایران، مقصد بسیاری از سفرهای تفریحی، توریستی و علمی گردشگران داخلی و خارجی است.