استان یزد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از طرح برخورد با تورهای غیرمجاز توسط بازرسین و یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه یزد، سید مصطفی فاطمی در این خصوص افزود: این طرح به منظور جلوگیری از فعالیت‌های سودجویانه برخی از افراد اجرا می‌شود. این افراد از طریق فضای مجازی اقدام به فروش تورهای داخلی می‌کنند و هیچ‌گونه پاسخ‌گویی در برابر مشتریان و سازمان میراث فرهنگی ندارند.

وی ادامه داد: از آنجا که برخورد با این گونه متخلفان در حیطه وظایف معاونت گردشگری است، لذا تاکنون نیز فعالیت چهار تور داخلی، متوقف و با مجریان آنها برخورد شده است. با همکاری اماکن و نیروی انتظامی نیز تعدادی از واحد‌های غیرمجاز در این زمینه اخطار پلمب گرفته‌اند.

فاطمی از مردم استان نیز که قصد مسافرت دارند خواست تا تمام تورهای داخلی و خارجی خود را از طریق دفاتر خدمات مسافرتی مجاز تهیه کنند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.

این مسئول، بیشترین تورهای غیرمجاز در استان را به مقصد مشهد مقدس اعلام کرد و افزود: هرگونه تور داخلی باید دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی باشد و در غیر این صورت تور غیرمجاز تلقی خواهد شد.