لندن

سی و پنجمین بازار جهانی سفر انگلیس به عنوان تخصصی‌ترین رویداد صنعت گردشگری جهان با حضور 187 کشور جهان در لندن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بازار جهانی سفر 2014 با حضور بیش از 5 هزار نماینده از 187 کشور جهان و همچنین 8500 خریدار بین المللی و با حجم معامله چهار میلیارد دلار سی و پنجمین دوره خود را پایان داد.

بازار جهان گردشگری انگلیس بزرگترین و تخصصی‌ترین رویداد صنعت گردشگری در سراسر جهان محسوب می‌شود که بخش عمده‌ای از سرنوشت گردشگری یک کشور در سال پیش رو در این رویداد رقم می‌خورد.

ایران نیز همواره یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد مهم بوده است و حتی زمانی که روابط نه چندان مساعد سیاسی میان ایران و انگلیس برقرار بود، بواسطه بخش خصوصی در بازار جهانی سفر حضور داشت.

امسال نمایندگانی از کشورهای امارات، مالت‌، عربستان و مناطقی از ترکیه برای اولین‌بار در بازار جهانی گردشگری انگلیس حضور داشتند.

«سیمون پرس»، مدیر ارشد بازار جهانی گردشگری عنوان کرد حضور 13 غرفه به همراه خریداران بین المللی ارزش معاملاتی بیش از 4 میلیارد دلار را رقم زده است.

وی در ادامه از برگزاری برنامه‌هایی درباره گردشگری ماجراجویانه و جوانان برای اولین‌بار در بازار جهانی سفر خبر داد و گفت در روز آخر برپایی بازار کنفرانسی با موضوع بازاریابی هتل‌های دیجیتال نیز برگزار شد.

این نمایشگاه همواره سکویی برای کشورهای مختلف جهان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری بوده و به همین دلیل مقامات برگزارکننده نمایشگاه بازار جهانی سفر تلاش می‌کنند با اجرای تمهیدات ویژه‌، ساکنان شهر لندن و گردشگران را به بازدید از آن تشویق کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بازار جهانی سفر از سوم نوامبر 2014 به مدت چهار روز در مرکز نمایشگاهی «اکسل» شهر لندن برگزار شد.