آسیا و اقیانوسیه

40 درصد درآمد گردشگری جهان تا پایان سال 2014 از کشورهای آسیا و منطقه اقیانوسیه تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا انجمن تجارت گردشگری جهان در گزارشی که اخیرا منتشر کرده آورده است: تا پایان سال 2014 صنعت گردشگری جهان درآمدی یک تریلیون و 180 هزار میلیارد دلاری کسب می‌کند که 40 درصد آن از سفر به کشورهای آسیا و اقیانوسیه به دست خواهد آمد.

این گزارش در همایش تجارت گردشگری جهانی در سنگاپور منتشر شد که طی آن 76 کشور جهان شرکت داشتند. در این گردهمایی همچنین اعلام شد تعداد گردشگران مناطقی از فیلیپین و اندونزی طی یک سال گذشته 200 و 300 درصد افزایش داشته است.

براساس تحقیقی که در زمینه گردشگری جهانی صورت گرفته، کشور چین تا سال 2016، آمریکا و کشورهای آسیایی چون هند و اندونزی را پشت سر خواهد گذاشت. این کشور آسیایی تا پنج سال آینده رشدی 11 تا 14 درصدی را در حوزه درآمد گردشگری کسب خواهد کرد.

دومین بازار رو به‌ رشد آسیا، صنعت گردشگری هند است. درآمد گردشگری این کشور طی یک دهه گذشته 16 درصد افزایش را تجربه کرده است.

در رده‌بندی درآمد گردشگری کشورهای جهان، هند که در سال 2000 رتبه بیست‌وچهارم را داشت، در سال 2013 به مقام دهم ارتقا پیدا کرده است. پیش‌بینی می‌شود این کشور تا پنج سال آینده یک پله در این مسیر بالاتر بیاید.