hotels

مسکو گرانترین هتلهای جهان و دبی گرانترین هتلهای منطقه را دارد.

به گزارش توریست ها به نقل از انتخاب، بررسی ها درباره نرخ اجاره هتل در کشورهای مختلف نشان می دهد روسیه در صدر این فهرست قرار دارد. هزینه کرایه اتاق در هتلهای مسکو ، سیصدو نودو پنج دلار به ازای هر شب است. مسکو در نه سال گذشته همواره رکورد گرانترین هتلهای جهان را به نام خودش ثبت کرده است. لاگوس با نرخ سیصد و چهل و چهار دلاری برای هر شب در رده دوم جهانی قرار دارد. شهرهای نیویورک، هنگ کنگ و زوریخ نیز با نرخ کرایه های هر شب به ترتیب سیصد و سه دلار ، سیصد و نوزده دلار و سیزده دلار در رده های بعدی جهانی قرار دارند. در میان کشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا نیز دوحه گرانترین هتلهای منطقه را دارد.

هزینه هر شب کرایه اتاق در هتلهای دوحه ، دویست و شصت و سه دلار است. شهر استانبول نیز با هزینه دویست و چهل و پنج دلاری کرایه هتل برای هر شب در رده دوم منطقه قرار دارد. این درحالی است که مسئولان ترکیه ای در سال اخیر، نرخ هتلهای استانبول را ده درصد کاهش داده اند. شهر منامه(پایتخت بحرین) با نرخ دویست و چهل دلاری برای کرایه هراتاق در هتلهای این شهر در رده سوم منطقه ای قرار دارد. دبی نیز با هزینه دویست و سی و سه دلاری کرایه هتل در هر شب در این شهر ، رتبه چهارم منطقه را به خودش اختصاص داده است.

شهر ابوظبی امارات عربی متحده نیز با هزینه دویست و بیست و سه دلاری کرایه اتاق در هتلهای این شهر در جایگاه بعدی قرار دارد. شاید دبی گرانترین هتلهای منطقه را داشته باشد اما باید توجه داشت که دبی بعد از نیویورک بیشترین تعداد اتاق هتل را در جهان دارد. راس الخیمه که چهارمین امیرنشین بزرگ امارات عربی متحده است می کوشد در این زمینه جای دبی را بگیرد. راس الخیمه در تلاش است با توسعه گردشگری درامدزایی زیادی برای خودش بوجود بیاورد زیرا این امیرنشین برخلاف دیگر امیرنشینهای امارات، نفت چندانی ندارد. البته صنایع سیمان یکی دیگر از منابع اصلی درامدزایی برای راس الخیمه است. راس الخیمه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیمان در منطقه است.
مسئولان راس الخیمه بیش از دویست و بیست میلیون دلار در چهار سال گذشته برای بهبود زیرساختهای این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.