vietnam

با افزایش شکایت‌های گردشگران، ویتنام در آینده نزدیک صاحب پلیس گردشگر می‌شود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، با افزایش شکایت‌های گردشگران از مردم ویتنام، وزارت گردشگری و فرهنگ و ورزش این کشور از تشکیل پلیس گردشگر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش برناما، در ماه‌های اخیر شکایت‌های گردشگران از رستوران‌داران و رانندگان تاکسی در ویتنام افزایش چشمگیری داشته و گردشگران این افراد را متهم به اخذ هزینه‌های اضافی کرده‌اند.

در این شرایط، دولت ویتنام قصد دارد با راه‌اندازی پلیس گردشگری در شهرهای مختلف از جمله «هانوی»، پایتخت ویتنام این مشکل را حل کند. کارشناسان براین باورند که حل نشدن این مشکل می‌تواند در بلندمدت کاهش چشمگیر گردشگران ویتنامی را در پی داشته باشد.

طبق اعلام مسئولان صنعت گردشگری ویتنام، پلیس‌های گردشگر علاوه‌بر جلوگیری از کلاهبرداری از گردشگران، وظیفه راهنمایی آنها را نیز برعهده خواهند داشت.

ویتنام سال گذشته میلادی میزبان نزدیک به هفت میلیون گردشگر بود و دولت این کشور قصد دارد در قالب یک برنامه‌ 10 ساله، در سال 2020 به میزبان 10 میلیون گردشگر تبدیل شود.

دولت ویتنام همچنین قصد دارد تا سال‌ 2020 درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به 16 میلیارد دلار در سال برساند که حاصل آن تبدیل درآمدهای حاصل از این صنعت به شش درصد تولید ناخالص داخلی ویتنام خواهد بود.