اوکراین

اوکراین در حالی‌ که روزهای پرالتهاب سیاسی را پشت سرمی‌گذارد‌، تعاملات گردشگری‌اش را با برخی کشورها از جمله ایران آغاز کرده و قرار است، جمعی از توراپراتورهای اوکراینی در سفری کوتاه به ایران‌ درباره‌ی تبادلات دوسویه‌ی گردشگری مذاکره کنند.

اکبر غمخوار – عضو هیئت مدیره‌ی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران – که به‌دنبال برقراری خط مستقیم هوایی تهران – کی‌یف همراه تعدادی از اعضای هیئت رییسه‌ی این انجمن به اوکراین سفر کرد، درباره‌ی آغاز تعاملات گردشگری بین اوکراین و ایران به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری ایسنا، توضیح داد: روابط گردشگری ایران و اوکراین تا به حال خیلی قوی نبود‌ه، اما حالا اوکراینی‌ها برای تعامل با ایران، علاقه‌مندی نشان داده‌اند. بر این اساس، 15 توراپراتور اوکراینی سفری به ایران خواهند داشت تا ضمن مذاکره‌ی دوسویه درباره‌ی گردشگری، با جاذبه‌های ایران نیز آشنا شوند.

او درباره‌ی این‌که اوکراین در چه شرایطی به بازار هدف گردشگری ایران تبدیل می‌شود؟ اظهار کرد: اوکراین با 45میلیون نفر جمعیت، برای تعاملات گردشگری ظرفیت زیادی دارد. علاوه بر این، دو کشور تا کنون تبادلات فرهنگی خوبی داشته‌اند و تعداد کرسی‌های زبان فارسی و شرق‌شناسی در دانشگاه‌های اوکراین نیز قابل توجه است که تحت تأثیر آن، دانشجویان و علاقه‌مندان زیادی تمایل دارند به ایران سفر کنند.

وی ادامه داد: توراپراتورهای اوکراینی در این سفر، پس از دیداری که با جامعه‌ و فعالان گردشگری ایران برای ترسیم سیاست‌های تعاملی در حوزه‌ی گردشگری دو کشور خواهند داشت، به تهران و اصفهان سفر می‌کنند تا با بخشی از ظرفیت‌های گردشگری ایران آشنا شوند.

غمخوار همچنین به خط پروازی مستقیم تهران – کی‌یف که به‌تازگی راه‌اندازی شده و به توسعه‌ی تعاملات گردشگری دو کشور کمک می‌کند، اشاره‌ای کرد و افزود: این خط پروازی، دسترسی ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین اروپایی‌ها را به ایران راحت‌تر می‌کند و می‌تواند مسیر ترانزیتی بین ایران و سایر کشورها باشد. ضمن آن‌که پروازهای این خط نسبت به پروازهای اروپایی، ارزان‌تر و فرودگاه آن نیز قابل دسترس‌تر است.