ترکیه

ترکیه طی سال‌های اخیر با افزایش تعداد گردشگران به ششمین مقصد گردشگری سلامت جهان بدل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علاوه بر علاقه‌مندان به جاذبه‌های تاریخی، غذاهای متنوع و پوست برنزه که به ترکیه سفر می‌کنند، تعداد گردشگرانی که با اهداف درمانی راهی این کشور می‌شوند نیز در حال افزایش است.

طبق گزارشات نهادهای گردشگری جهان، از 35 میلیون توریستی که در سال گذشته به ترکیه رفته‌اند، 188 هزار و 95 نفرشان برای انجام عمل‌های جراحی از لیپوساکشن و پیوند عضو گرفته تا درمان سرطان و تراپی‌های مختلف به این کشور سفر کرده‌اند.

طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، 162 هزار و 445 مسافر ترکیه را به عنوان مقصد خود برگزیدند و درآمدی 328 میلیون دلاری را نصیب صنعت گردشگری این کشور کردند. در حال حاضر سالانه بیش از 1000 بیماری برای انجام مراحل درمانی راهی ترکیه می‌شوند.

به گزارش عرب‌نیوز، مسئولین این کشور اعلام کردند قصد دارند در این زمینه با کشورهایی چون هند، مالزی، تایلند و بلغارستان به رقابت بپردازند. ترکیه برای 25 سال آینده برنامه‌ریزی کرده و در حال ساخت ساختمان‌ها و امکانات پزشکی از طریق بخش خصوصی است.

طبق اعلام گفته‌ وزیر گردشگری ترکیه، رشد تعداد مسافران خارجی طی هشت ماه نخست 2014 حدود 7 درصد بوده است. بین ماه‌های ژانویه تا اوت 25 میلیون و 700 هزار نفر راهی ترکیه شده‌اند. این رقم طی همین بازه زمانی در سال گذشته 23 میلیون و 700 هزار نفر بوده است.