turkeyدر راستای جذب بیشتر گردشگران، ترکیه گردشگری لوکس را رونق می‌دهد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که در سال‌های اخیر ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده، مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند گردشگری لوکس را بیش از گذشته در این کشور توسعه می‌دهند.

به گزارش لاکژری تراول‌، در این راستا در آینده نزدیک از بالن‌هایی زیبا با ظرفیت‌ حمل 10 تا 20 مسافر برای بازدید هوایی از شهر زیبا و تاریخی استانبول‌، مقصد نخست گردشگری ترکیه استفاده خواهد شد که این امر می‌تواند رشد چشمگیر گردشگران این کشور را در پی داشته باشد.

مقامات صنعت گردشگری ترکیه قصد دارند در صورت موفقیت این طرح آن را را در دیگر شهرهای ترکیه، به‌ویژه شهرهایی واقع شده در ساحل مدیترانه اجرا کنند تا راه برای تحقق افزایش 100 درصدی درآمدهای ترکیه از محل صنعت گردشگری تا سال 2023 درآمد از محل صنعت گردشگری هموار شود.

در حال حاضر ترکیه سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند. در این شرایط پیش‌بینی می‌شود ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد.