77

ترکیه امسال با جذب 43 میلیون گردشگر در جذب گردشگر رکورد می‌زند.

جذب این تعداد گردشگر حدود 36 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی ترکیه خواهد کرد که می‌تواند این کشور را هم از نظر جذب گردشگر و هم از نظر جذب درآمد از محل صنعت گردشگری در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار دهد.

به گزارش حریت‌، ترکیه در سال گذشته میلادی نیز میزبان 39 میلیون گردشگر بود که حاصل آن ورود 34 میلیارد دلار ارز به چرخه اقتصادی این کشور بود، در این شرایط دولت ترکیه نیز قصد دارد تا سال 2023 درآمد این کشور را از محل صنعت گردشگری به دو برابر افزایش دهد.

طی 3 سال اخیر وقوع بهار عربی افزایش چشمگیر درآمدهای ترکیه از محل صنعت گردشگری را در پی داشته و پیش‌بینی می‌شود این کشور در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد.

سازمان جهانی گردشگری ترکیه را یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری می‌داند که حاصل آن رشد چشمگیر درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری بوده است.

در حال حاضر بیشتر گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس آلمان، روسیه، انگلیس و ایران بوده و مابقی نیز از کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا هستند.