turkey

یک آسانسور 106 ساله در ترکیه که نمونه‌های کمی در آن در جهان موجود است، روزانه میزبان هزاران گردشگر است. (تور ترکیه)

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، این آسانسور که در شهر گردشگری ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه قرار دارد، قدمتی حدود 106 سال دارد و تنها چند نمونه از آن در آمریکا‌، چین، برزیل،‌ سوئیس و پرتغال وجود دارد.

به گزارش ورلد بوتن، این آسانسور در سال 1907 توسط یک تاجر یهودی در وسط یک برج آجری احداث شد و پس از تبدیل شدن برج به رستوران و کافه در سال 1992‌، به جاذبه جدید گردشگری ازمیر تبدیل شد.

شهر گردشگری ازمیر که در ساحل دریای اژه قرار دارد، هرساله میزبان میلیون‌ها گردشگر بوده و از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند از جمله سواحل زیبای ماسه‌ای، آثار تاریخی ارزشمند از جمله شهر تاریخی افسوس و چشمه‌های آب معدنی بهره می‌برد.

ترکیه که به لطف بهار عربی در سال 2011 هفتمین مقصد گردشگری جهان نام گرفت، در حال حاضر سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد.

در حال حاضر بیشتر گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس آلمان، روسیه، انگلیس و ایران بوده و مابقی نیز از کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا هستند.