turkey

ترکیه به کمک صنعت گردشگری بحران‌زده یونان آمد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در راستای موافقتنامه‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه) میان مسئولان صنعت گردشگری ترکیه و یونان در شهر آتن به امضاء طرفین رسید، همکاری‌های دو کشور در زمینه توسعه صنعت گردشگری افزایش می‌یابد.

به گزارش روزنامه حریت، این موافقتنامه در جریان برگزاری نشست گردشگری «سفر لوکس مدیترانه» به امضاء طرفین رسید و در قالب آن ترکیه و یونان اقدام به برگزاری تورهای مشترک بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه مدیترانه می‌کنند. تور ترکیه

سال گذشته مجموع درآمد کشورهای منطقه مدیترانه به غیر از سوریه از محل گردشگری این منطقه حدود چهار میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 به 9 میلیارد دلار برسد.

این توافقنامه در شرایطی به امضا طرفین رسید که صنعت گردشگری یونان به دلیل بحران اقتصادی در این کشور در شرایط عادی قرار ندارد و از سوی دیگر صنعت گردشگری ترکیه در سال‌های اخیر همواره در مسیر رشد بوده و پیش‌بینی می‌شود این کشور تا پایان سال جاری میلادی میزبان 37 میلیون گردشگر باشد.

در حال حاضر ترکیه سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد، به همین دلیل این موافقتنامه را می‌توان کمک بزرگ ترکیه به صنعت گردشگری یونان به حساب آورد.

در قالب این توافقنامه برای گردشگران مقاصد مدیترانه‌ای ترکیه و یونان در قالب بسته‌های گردشگری مشترک تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده و پروازهای مستقیم بین شهرهای هر دو کشور در منطقه مدیترانه برقرار خواهد شد.