istanbulبا وجود ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف ترکیه، این کشور در ماه ژوئن میزبان حدود چهار میلیون گردشگر بود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، آمارها نشان می‌دهد با وجود ناآرامی‌ها در مناطق مختلف ترکیه از جمله شهر استانبول، در ماه ژوئن حدود چهار میلیون گردشگر به ترکیه سفر کرده‌اند.

به گزارش حریت، با وجود ناآرامی‌ در استانبول بر سر تغییر کاربری پارک «گزی» در میدان تقسیم، تعداد گردشگران استانبول در ماه ژوئن در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته میلادی حدود دو درصد افزایش داشت و تعداد گردشگران ترکیه نیز در این زمان پنج درصد رشد داشت.

ترکیه که از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر طی سال‌های اخیر لقب گرفته است، در شش ماهه نخست امسال میزبان 14.5 میلیون گردشگر بود.

کارشناسان علت اصلی این امر را انجام اقدامات گوناگون از سوی دولت ترکیه از جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری، اعمال معافیت‌های مالیاتی، تغییر در قوانین صدور ویزا و حضور فعال در نمایشگاه‌های معتبر صنعت گردشگری می‌دانند که حاصل آن با میزبانی این کشور از نزدیک به 37 میلیون گردشگر به درآمدی نزدیک به 30 میلیارد دلار در سال 2012 بود.

پیش‌بینی می‌شود ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر باشد و درآمدهایش نیز از محل صنعت گردشگری در این سال به 50 میلیارد دلار برسد.