haj

با برگزاری نمایشگاهی در ترکیه، علاقه‌مندان به سفر معنوی حج به حج مجازی می‌روند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، با برگزاری نمایشگاهی در یکی از مساجد شهر استانبول در ترکیه، علاقه‌مندان به سفر معنوی حج، بویژه حدود 15 هزار زائری که امسال از سفر حج جا ماندند، می‌توانند در دنیای مجازی به این سفر معنوی بروند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، در نمایشگاه مجازی حج علاوه‌ بر تصاویری از شهرهای مقدس مکه و مدینه در گذشته و حال، با امکانات ویژه صدا و تصویر، تصاویر سه‌بعدی از «مسجدالحرام» در مکه و «مسجدالنبی» در مدینه و همچنین نحوه انجام مناسک حج برای زائران ترک و دیگر علاقه‌مندان به این سفر معنوی به نمایش درآمده است.

همچنین در این نمایشگاه که تا پایان سال جاری میلادی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود، اطلاعاتی نیز درباره تاریخچه حج و نقش آن در اتحاد مسلمانان در قالب کتاب و لوح فشرده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

برگزارکنندگان نمایشگاه حج هدف اصلی از برگزاری آن را کاهش ناراحتی 15 هزار زائری اعلام کرده‌اند که به دلیل انجام پروژه 11 میلیارد دلاری توسعه مسجد‌الحرام امسال نتوانستند به این سفر معنوی مشرف شوند.

البته دولت ترکیه در تلاش است که این تعداد به سهمیه سال آینده ترکیه افزوده شده و در سال آینده حدود 104 هزار زائر ترکیه برای انجام مراسم سالانه راهی عربستان شوند.

ترکیه در کنار اندونزی و پاکستان یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد زائران را هر ساله به عربستان می‌فرستد. البته طبق روال سال‌های گذشته، 80 درصد زائران ترکیه‌ای برای نخستین‌بار به سفر حج مشرف می‌شوند.