turkeyاعتراضات مردمی اخیر در ترکیه به صنعت گردشگری این کشور ضربه سنگینی وارد کرده است، بطوریکه نیمی از سفرهای فرهنگی و گردشگری خارجی ماه جاری به ترکیه لغو شدند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، بخش گردشگری ترکیه در پی وقوع درگیری‌های سیاسی اخیر در استانبول دچار خسارت‌های مالی سنگینی شد.

به گزارش شبکه خبری “الیوم السابع”، تعداد زیادی از گروه‌های گردشگری فرهنگی و تجاری برنامه‌های سفری خود را از ترس درگیر‌ی‌های شدید در استانبول لغو کردند.

«بیرنجی اوغلو»، مدیر اجرایی بخش گردشگری ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه‌ «حریت» اعلام کرد: در هفته نخست آغاز تظاهرات خیابانی استانبول، نزدیک به 50 درصد از هتل‌ها و بلیت‌های رزرو شده لغو شدند.

وی افزود: بعضی از این رزروی‌ها به اکتبر یا نوامبر آینده منتقل شدند. بخش گردشگری نیز به شدت تحت تاثیر این درگیری‌ها قرار گرفت، به طوری که بسیاری از کنفرانس‌ها و نشست‌های بین‌المللی که قرار بود تابستان امسال در ترکیه برگزار شوند به حال تعلیق درآمده‌اند.

بیرنجی اوغلو اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نشست‌های معمولی و کم‌اهمیت لغو شده است، مسئولان ذیربط تمام تلاش خود را برای آرام کردن اوضاع و از بین بردن نگرانی مسوولان برگزاری نشست‌های بزرگ بین‌المللی ماه اوت و سپتامبر انجام می‌دهند.

ترکیه طی هفته اخیر شاهد اعتراضات مردمی در میدان “تقسیم” استانبول بوده است. این اعتراضات ابتدا در مورد تغییر کاربردی تفرجگاه «جیزی» بود که بعد به اعتراضات ضدحکومتی و درخواست کناره‌گیری «رجب‌طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه تبدیل شد.