arabترکیه در راستای جذب بیشتر گردشگران عرب به حضوری پررنگ در بازار گردشگری عرب می‌اندیشد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مقامات صنعت گردشگری ترکیه در راستای جذب بیشتر گردشگر عرب به این کشور قصد دارند تا حضوری پررنگ در نمایشگاه «بازار گردشگری عرب» که از فردا در دبی برپا می‌شود داشته باشند.

به گزارش عرب‌نیوز‌، نمایشگاه گردشگری «بازار گردشگری عرب» که از آن به عنوان یکی از 10 نمایشگاه بین‌المللی برتر صنعت گردشگری نام برده می‌شود، از فردا (دوشنبه) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی گشایش می‌یابد.

در نمایشگاه امسال که بیستمین دوره برگزاری آن محسوب می‌شود، 46 غرفه به ترکیه اختصاص یافته که در این میان 25 غرفه به آژانس‌های مسافرتی و دیگر سازمان‌های فعال در صنعت گردشگری و 21 غرفه‌ در اختیار 21 هتل لوکس این کشور قرار گرفته است.

ترکیه امسال پانزدهمین حضور خود در بازار گردشگری عرب را تجربه می‌کند و طی سال‌های گذشته غرفه‌های این کشور به دفعات به عنوان بهترین غرفه‌ها انتخاب شده‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی بازار گردشگری عرب که نخستین دوره‌ آن در سال‌های 1994 میلادی برگزار شد، یکی از نمایشگاه‌های برتر جهان در زمینه‌ی صنعت گردشگری است که هدف اصلی از برپایی آن توسعه‌ی صنعت گردشگری کشورهای عرب منطقه‌ی خاورمیانه است.

ترکیه قصد دارد تا سال 2023 درآمدهای خود را از محل صنعت گردشگری به دو برابر افزایش دهد و در این راستا روی جذب گردشگران عرب ثروتمند حساب ویژه‌ای باز کرده است. در حال حاضر ترکیه سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند.

از چند روز قبل از آغاز نمایشگاه، بیلبوردهای ویژه‌ بیستمین دوره‌ نمایشگاه بازار گردشگری عرب در نقاط مختلف دبی به‌ویژه ایستگاه‌های مترو نصب شده و در زمان ورود بازدیدکنندگان به نمایشگاه نیز اطلاعات جامعی از طریق بلوتوث در اختیار می‌گیرد.