turkishهجوم گروه‌های بزرگ هتلداری به ترکیه برای سرمایه‌گذاری، صنعت گردشگری این کشور را در آستانه تحولی بزرگ قرار داده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که طی دو سال اخیر وقوع بهار عربی افزایش چشمگیر درآمدهای ترکیه از محل صنعت گردشگری را در پی داشته و دولت این کشور قصد دارد تا سال 2023 درآمد ترکیه از محل صنعت گردشگری را دو برابر کند.

به گزارش فایننشیال تایمز، از آغاز سال جاری میلادی نمایندگان گروه‌های بزرگ هتلداری از کشورهای اروپایی، آسیایی و عربی حوزه خلیج‌فارس سفرهای زیادی به ترکیه برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری این کشور داشته‌اند که براساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، تابحال قراردادهایی برای احداث 18 هتل منعقد شده که در این میان 13 هتل در استانبول ساخته خواهد شد.

ترکیه سال گذشته با میزبانی از نزدیک به 32 میلیون گردشگر حدود 27 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند. این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد. (تور ترکیه)

در حال حاضر بیشتر گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس آلمان، روسیه، انگلیس و ایران بوده و مابقی نیز از کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا هستند.

از سوی دیگر براساس تحقیقی که از سوی آژانس‌های مسافرتی کشور انگلیس انجام شده، ترکیه یکی از ‌10 مقصد ارزان گردشگری جهان است و بدلیل نرخ مبادله‌ ارز بین پوند انگلیس و «لیر» ترکیه، ارزان‌ترین مقصد گردشگری برای گردشگران انگلیسی به شمار می‌رود، این در حالیست که مقصد ‌34 درصد گردشگران ترکیه منطقه گردشگری مدیترانه‌ای «آنتالیا» است.

ترکیه سالانه میزبان نزدیک به ‌40 هزار گردشگر سلامت است و این امر درآمدی را حدود ‌200 میلیون دلار برای اقتصاد ترکیه همراه دارد. گردشگران آمریکایی پس از گردشگران عرب، بیش‌ترین پول را در ترکیه خرج می‌کنند.

در همین حال، سازمان جهانی جهانگردی ترکیه را یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر می‌داند. این سازمان همچنین پیش‌بینی کرده تا سال 2020 شمار گردشگران جهان به یک میلیارد و 600 میلیون نفر برسد که در این میان قاره‌ اروپا که چند مقصد برتر گردشگری جهان از جمله فرانسه، اسپانیا و انگلیس را در خود جای داده با 717 میلیون گردشگر در رتبه‌ نخست قرار خواهد گرفت.