آژانس‌

در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسما اعلام کرده تا اطلاع ثانوی هیچ یک از آژانس‌های هواپیمایی اجازه فروش تور به مقصد ترکیه را ندارند، اما به نظر می‌رسد این آژانس‌ها بار دیگر فعالیت رسمی خود برای آغاز تورهای جدید به مقصد استانبول را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته رسما اعلام کرد: با وجود آنکه مجوز از سرگیری پروازهای برنامه‌ای به مقصد ترکیه را صادر کرده و مسافرانی که قصد فعالیت تجاری و یا سفرهای چند مرحله‌ای به ترکیه را دارند، می‌توانند از طریق سایت‌های رسمی خرید و فروش بلیت نسبت به برنامه‌ریزی سفرشان اقدام کنند به نظر می‌رسد شرایط برای آغاز دوباره تورهای مسافرتی به ترکیه نیز فراهم شده است.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان نهاد اصلی تصمیم‌گیر در این حوزه فروش تور به ترکیه را ممنوع کرده، اما برخی آژانس‌ها در قالب پیامک‌های تبلیغاتی کار خود را برای آغاز دوباره سفر به مقصد استانبول آغاز کردند.

در نظر گرفتن قیمت ۸۴۰ هزار تومانی برای سفر به استانبول در حالی صورت گرفته که پیش از این نرخ‌ها بسیار بالاتر از قبل مطرح می‌شدند. این موضوع نشان می‌دهد احتمالا در کنار پروازهای برنامه‌ای به مقصد این کشور پروازهای چارتر نیز کار خود را به شکل خاموش آغاز کردند.

خبرنگار ایسنا، در پیگیری وضعیت فروش تورهای جدید با آژانس‌ هواپیمایی که پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به این تورها را منتشر کرده بود دریافت که تورهای جدید به شکل کامل و با در نظر گرفتن بلیت رفت و برگشت، امکانات هتل و برنامه کامل سفر فروخته می‌شوند و البته تنها یکی از ایرلاین‌های فعال در کشور این امر را به انجام برساند.

هرچند با توجه به بازگشت نسبی امنیت به ترکیه و سفرهای ایمنی که در طول روزهای گذشته اتفاق افتاده می‌توان انتظار داشت در آینده نه چندان دور بار دیگر سازمان میراث فرهنگی اجازه سفرهای در قالب تور را صادر کند، اما در حالی که هنوز در دستورالعمل قبلی تغییری صورت نگرفته، فروش رسمی تورهای مسافرتی به ترکیه این جای سوال را به وجود آورده که نحوه فعالیت آژانس‌ها چگونه خواهد بود؟ آژانس‌هایی که در طول روزهای گذشته قبل از دستور سازمان هواپیمایی پروازهای مسافرتی را از سر گرفتند و حالا بدون مجوز میراث فرهنگی فروش بلیت در قالب تور را اجرایی کردند.