ترکیه

مديركل ميراث فرهنگی البرز در نامه‌ای به مديرعامل دفاتر خدمات مسافرتی اين استان خواستار توقف تورهای گردشگری تركيه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز؛ عبدالناصر میرچی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز موضوع توقف برگزاری تور به مقصد کشور ترکیه را اعلام کرد.

 وی با ارسال نامه‌ای خطاب به علی گلوند، رئیس هیات مدیره و انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی و گردشگری استان البرز این موضوع را اعلام کرد.

متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای گلوند

رئیس محترم هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرت هوایی و گردشگری

باسلام و احترام

نظر به کثرت گزارش‌های واصله از برخورد نامناسب با مسافران ایرانی در شهرهای مختلف ترکیه، ارائه خدمات نامطلوب با هزینه گزاف و خارج از استاندارد و شکایات مکرر و متعدد مسافران در مراجعت از آن کشور و نیز عدم امنیت مالی و جانی مسافران در طول سفر به‌ویژه پس از حملات تروریستی اخیر به ترکیه و به منظور حفظ کرامت و شأن شهروندان عزیز تا اطلاع ثانوی توقف برگزاری هرگونه تور تفریحی و گردشگری (مستقیم یا شناور) به مقصـد کشـور ترکیـه ابلاغ می‌شود.

نظر به ضرورت اطلاع رسانی لازم به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان در خصوص مسائل و مشکلات امنیتی و جانی در ترکیه، ایجاب می‌كند تا مشاوره و راهنمایی‌های لازم برای معرفی مقاصد امن و متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی به هم‌میهنان و هم‌استانی‌های عزیزمان صورت پذیرد.

تعهدات و قرادادهای قبلی بین مسافران، دفاتر خدمات مسافرتی و موسسات کارگزار، مشمول این دستورالعمل نمی شود.