فوتبال

دولت ترکیه که با تیرگی روابطش با روسیه بخش مهمی از درآمدهای گردشگری خود را از دست رفته می‌بیند، در تلاش است این کمبود را با روش‌های گوناگون از جمله گردشگری فوتبال جبران کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پیش‌بینی می‌شود شهر آنتالیا به تنهایی در سال جدید میلادی میزبان 1500 باشگاه فوتبال از سراسر جهان باشد که درآمد بیش از 55 میلیون یورو را برای صنعت گردشگری ترکیه همراه خواهد بود.

بنابر اعلام یکی از مقامات صنعت گردشگری ترکیه، تنش سیاسی میان این کشور و روسیه موجب از دست رفتن 50 میلیون دلار درآمد گردشگری شده و بسیاری از باشگاه‌های روسی برگزاری اردوی آمادگی خود را در آنتالیا لغو کرده‌اند. با این وجود تقریبا نیمی از باشگاه‌های بوندسلیگای 1 و 2 کشور آلمان اردوی آمادگی خود را در آنتالیا برگزار می‌کنند.

«فریت تورگوت»، رئیس انجمن گردشگری ورزشی ترکیه در این‌باره گفت: «بسیاری از تیم‌های مطرح لیگ آلمان چون اشتوتگارت، هامبورگ و وردربرمن امسال برای برپایی اردوی تدارکاتی به آنتالیا خواهند آمد و همچنین این شهر میزبان باشگاه‌های هلندی و اتریشی نیز خواهد بود. ما باشگاه‌های روسی را از دست دادیم، اما توانسته‌ایم نظر دیگر کشورهای اروپایی را به خود جلب کنیم. گرچه درآمدهای ما در این زمینه رو به کاهش بوده، اما پیشرفت‌های اخیر برایمان خوب بوده است”.

رئیس انجمن گردشگری ترکیه با اشاره به اینکه در سال 2016 میلادی بیش از 1500 باشگاه فوتبال به آنتالیا خواهند آمد ادامه داد: انتظار می‌رود درآمد گردشگری فوتبال امسال ترکیه حدود 50 میلیون یورو باشد که البته این در واقع نیمی از درآمد سال گذشته میلادی است.

به گزارش «حریت»، باشگاه‌های فوتبال اروپایی برای برگزاری رقابت‌های تدارکاتی بین هفت تا 10 روز در آنتالیا اردو می‌زنند.

«فریت تورگوت» ادامه داد: امسال میزبان باشگاه‌هایی از 70 کشور جهان و عمدتا اروپایی خواهیم بود و امیدواریم با پایان یافتن تنش‌ها بار دیگر میزبان روس‌ها نیز باشیم.

وی همچنین از لغو سفر 900 باشگاه به ترکیه برپایی اردوی تدارکاتی در سال جاری خبر داد.

در حال حاضر هفت باشگاه آلمانی از بوندسلیگای 1 و 12 باشگاه از بوندسلیگای 2 در آنتالیا اردو زده‌اند و 18 باشگاه آلمانی دیگر در کشورهای دیگر حضور دارند.

اسپانیا و دوبی از مهمترین رقبای آنتالیا در گردشگری فوتبال محسوب می‌شوند. آنتالیا دارای 140 زمین فوتبال و 23 هتل با زمین تمرینی است.