گردشگری ریلی

مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: سفرهای ریلی که مدتی بود به خاطر پیشرفت راه‌های دیگر سفر، رو به فراموشی بود، به علت آسایش، راحتی و امنیتی که دارد محبوبیت دوباره پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان، حسن ماسوری در حاشیه مراسم استقبال از چهل و چهار نفر گردشگر ریلی که از کاشان به اصفهان رسیده بودند، اظهار کرد: این قطار هشتمین قطار از 20 قطاری است که قرار بود به ایران بیاید، اما به علت مسائل امنیتی و سیاسی منطقه‌ای و ناامنی‌های موجود در ترکیه، با تاخیر رو به رو شده‌اند.

وی ادامه داد: این 20 قطار در سال جاری به ایران و توامان به اصفهان خواهند آمد و مشابه همین قطار مسیر ریلی خود را از تبریز آغاز و در مسیر به شهرهای زنجان، قزوین، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، طبس، مشهد، گرمسار و تهران خواهند رفت و از جاذبه‌های بی‌بدیل گردشگری و توریستی ایران بازدید خواهند کرد.

مدیرکل راه آهن اصفهان با اشاره به وجود زیرساخت‌های کافی در حوزه گردشگری ریلی گفت: تلاش می‌کنیم همین شیوه از سفر را در ایران و کشورهای همسایه برای جهانگردان کشورمان تسهیل کنیم تا از امکانات سفرهای ریلی بهره برده و باعث شود خستگی سفرهای طولانی در تن هیچ هموطنی باقی نماند.

ماسوری افزود: این گردشگران از سرمایه‌داران و قشر مرفه محسوب می‌شوند و با وجود این‌که سفر با قطار هزینه‌ای بیشتر از دیگر راه‌های سفر دارد اما به علت امکاناتی که در واگن‌های خود دارند و آنها را از دغدغه مکان اسکان و هتل راحت می‌کند باز هم سفر با قطار را اولویت خود می‌دانند.

وی ادامه داد: در حال اقداماتی هستیم تا بتوانیم یک قطار گردشگری با امکانات کامل در مسیر اصفهان به مشهد راه‌اندازی کنیم و هم‌چنین اولین موزه حمل و نقل ریلی کشور را در اصفهان راه‌اندازی کنیم.

هم‌چنین محسن یارمحمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در این مورد اظهار کرد: این 44 نفر مسافر که از کشورهایی نظیر هلند، چک، مجارستان، استرالیا، و آمریکا وارد ایران شده‌اند اگر از اصفهانی با چهار اثر ثبتی جهانی و 22 هزار جاذبه گردشگری بازدید نکنند جای سوال خواهد داشت.

وی ادامه داد: سفر با یک قطار تولید شده در سال 1954 میلادی در یک کشور تاریخی و یک شهر چند هزار ساله بی‌شک تجربه هیجان‌انگیز و جذابی خواهد بود.