تهران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر تعامل میان دستگاه‌های زیربط در امر سفرهای نوروزی به عنوان یکی از اهداف ستاد خدمات سفرهای استان تهران گفت:‌ برقراری این تعامل موجب رضایت‌مندی مسافرین می‌شود.

به گزارش ایسنا، ‌رحمانی موحد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان تهران با تاکید بر لزوم ایجاد جاذبه برای جذب مسافرین نوروزی در استان تهران گفت:‌ قطعا فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان تهران با ارائه تسهیلات و معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران زمینه سپری کردن ایام خوش را برای مسافرین نوروزی استان تهران فراهم می‌کند.

وی افزود: این ستاد بر اساس مصوبه دولت در سال گذشته تشکیل شد و خدمات خود را بر اساس وظایف و مسئولیت‌هایی که در این مصوبه مشخص شده بود در نوروز 93 به مسافرینی که به تهران سفر کرده بودند ارائه کرد؛ البته این ستاد در سال‌های گذشته نیز تشکیل و خدماتی را ارائه می‌کرد، اما بر اساس مصوبه دولت مسئولیت‌ها و وظایف ستاد به صورت دقیق مشخص شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: مهمترین رویکردی که در تمام ستادهای کشور به ویژه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان تهران پیگیری کردیم، تعامل بین بخشی بود که نهایتا با تحقق این هدف موجبات رضایت‌مندی مردم در نوروز 93 فراهم شد.

وی با اشاره به جمعیت شهر تهران که حدود 18 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود گفت: این جمعیت هم در نظام محاسباتی تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود. در حقیقت هم میتواند به امورات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کمک کند و هم اگر خوب مدیریت نشود می‌تواند به یک تهدید تبدیل شود.

رحمانی موحد با اشاره به خلوتی شهر تهران در ایام نوروز گفت:‌ می‌توان تهران را در این ایام کلان‌شهر آرامش نامید که مردم می‌توانند ظرف مدت 15 روز از این فرصت استفاده کنند و از جاذبه‌های گردشگری که شهر تهران وجود دارد استفاده کنند.

وی ادامه داد: از 25 اسفندماه ارائه خدمات توسط دستگاه‌های مختلف در استان تهران آغاز می‌شود و در همین روز رزمایش مشترکی برای نمایش آمادگی کامل دستگاه‌ها برای ارائه خدمات انجام می‌شود. همچنین پلیس راهور همکاری بسیار مناسبی در ارائه خدمات به مسافرین در ایام نوروز در سال‌های گذشته داشته و امیدواریم این همکاری امسال نیز همانند سال‌های گذشته انجام شود.

وی به فعالیت مساجد در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم مساجدی که در مسیرهای پرتردد قرار دارند را علاوه‌بر اوقات برگزاری نماز، در ساعات دیگر نیز فعال نگه داریم تا به ارائه خدمات بپردازند.

وی به اطلاع رسانی در مبادی ورودی استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: بحث اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی استان از اهمیت بسیاری برخوردار است و موجب می‌شود مسافرین در زمان ورود به شهر با اطلاعات کامل بتوانند از خدمات ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان تهران استفاده کنند.