گردشگری ایران

عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با دکتر سلطانی‌فر داشتیم، بحث و تبادل و نظر شد و به فکر راهکارهایی هستیم که هزینه سفر در کشور را پایین بیاوریم.

حمید سجادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره نرخ هتل‌ها در ایران اظهار کرد: نرخ هتل‌های ایران نسبت به کشورهای دیگر ارزان‌تر است. ایران ارزان‌ترین کشور دنیاست. حداکثر قیمت هتل‌های پنج ستاره حدود 500 هزار تومان است که 50 درصد تخفیف هم برای آن در نظر گرفته‌اند.

عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران در پاسخ به این که چرا برخی از هتل‌ها با افزایش گردشگران خارجی به ایران این تخفیف را حذف کرده‌اند؟ گفت: تنها در دو ماه در تابستان ورود تعدادی گردشگر خارجی به ایران داشتیم، اما حالا آمار ورود گردشگر خارجی به ایران کم است.

او با تاکید به این که هیچگونه افزایش نرخی در این زمینه نداشته‌اند، افزود: حتی با افزایش دستمزد 30 تا 40 درصدی حاملان انرژی در سال آینده تا کنون هتل‌ها افزایش نرخ نداشته‌اند. در جلسه‌ای که هفته گذشته با دکتر سلطانی‌فر داشتیم بحث و تبادل و نظرشد و به فکر راهکارهایی هستیم که هزینه سفر در کشور را پایین بیاوریم.

سجادیان اضافه کرد: به دنبال این هستیم که با حذف مالیات ارزش افزوده و اقدامات دیگر کارهایی انجام دهیم که بتوانیم نرخ خدمات‌مان را ثابت نگه داریم یا اینکه آن را پایین بیاوریم.

عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران همچنین درباره اینکه هتل‌ها برای کاهش نرخ خدمات به ویژه خواب به چه حمایت‌هایی نیاز دارند، بیان کرد: قطعا به حمایت دولت و سازمان نیاز دارند. اگر بشود مالیات بر ارزش افزوده را حذف کنند، ما هم خدمات‌مان را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کنیم؛ بنابراین ورودی گردشگر بیشتری را در کشور می‌بینیم. جماعت هتلداری کشور نیازمند یک نگرش والای مدیریت کلان کشوری هستند.

سجادیان گفت: وظیفه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چیست؟ وظیفه آن حمایت و نظارت است. نظارت را که ما با توجه به استاندارد سازی هتل‌ها انجام می‌دهیم، حمایت بی‌شائبه سازمان مورد نیاز ماست و اگر این اتفاق محقق شود بسیاری از مسائل حل می‌شود.