سفر

میانگین تعداد گردشگران بین‌المللی در نیمه اول سال 2014 در کشورهای مختلف جهان 4.6 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، طبق آمارهای منتشر شده، تعداد گردشگران خارجی در شش ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال 2013 شاهد افزایش 4.6 درصدی بوده است.

طی این مدت 517 میلیون گردشگر راهی سفرهای خارجی شده‌اند که این رقم 22 میلیون بیشتر از آمار سال گذشته است.

بیشترین سفرها را آمریکایی‌ها (با 6 درصد افزایش) انجام داده‌اند و سپس آسیا و اقیانوسیه و کشورهای اروپایی (با 5 درصد افزایش) قرار دارند.

به گزارش ورلد توریست نیوز‌، با توجه به تقسیم‌بندی‌های منطقه‌ای، آسیای‌جنوبی و اروپای‌شمالی با 8 درصد افزایش تعداد مسافر، بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند و پس از آن، ارقام مربوط به آسیای شمال‌شرقی و بخش جنوبی منطقه مدیترانه 7 درصد افزایش داشته است.

به گفته‌ دبیر کل انجمن جهانی گردشگری، این نتایج نشان می‌دهد صنعت گردشگری در سال‌های اخیر در زمینه اجرایی رشد مثبتی داشته و باعث توسعه و ایجاد فرصت‌های اقتصادی در سطح جهانی شده است. در واقع علی‌رغم چالش‌های سیاسی منطقه‌ای و اقتصادی، تعداد گردشگران بین‌المللی به طور میانگین از سال 2010 تاکنون 5 درصد افزایش داشته است.

پیش‌بینی می‌شود میانگین این رشد تا پایان سال 2014 به 4 تا 4.5 درصد برسد. محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا و اقیانوسیه ژاپن‌، کره‌جنوبی و مالزی بوده‌اند که تا دو برابر سال گذشته افزایش آمار داشته‌اند.

برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل هم کمک قابل‌توجهی به جذب گردشگری آمریکا لاتین کرده است. طی شش ماه نخست سال جاری میلادی آمار گردشگری مربوط به برزیل شاهد رشدی 10 درصدی بوده است.