مقاصد گردشگری
رئیس جامعه هتل‌داران کشور گفت: هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره شهرهای شیراز، یزد و اصفهان در ایام اتابستان اتاق خالی ندارند. مسافران مجبورند مقصد جدیدی برای سفرهای تابستانی تعریف کنند.

جمشید حمزه زاده به خبرنگار مهر گفت: هتل‌ها آمادگی صددرصدی برای پذیرش مسافران تابستانی دارند. در این زمینه مشکلی نداریم حتی به هتل‌داران اعلام کرده ایم که نرخ مصوب را رعایت کنند. در سایت جامعه هتل‌داران نیز نرخ مصوب اعلام شده و مسافران در قسمت رسیدگی به شکایات می‌توانند درباره کیفیت خدمات و یا بالا بودن نرخ ما را مطلع کنند.

وی اعلام کرد: از سال گذشته تا به حال چند هتل به مجموعه هتل‌های کشور اضافه شده، ولی آمار آن را الان در ذهن ندارم.

حمزه زاده درباره سیستم رزرواسیون آنلاین اتاق هتل‌ها گفت: در نظر داریم که برای این اقدام برنامه‌ریزی کنیم. اکنون مسافران تابستانی نمی توانند از طریق جامعه هتل‌داران نسبت به رزرو اتاق هتلی اقدام کنند، ولی چند شرکت، سایت‌های رزرواسیون را طراحی کرده و این خدمات را می دهند. برخی از هتل‌داران نیز در سایت خود چنین امکانی را اضافه کردند.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور درباره مشکلاتی که شرکت‌ها برای رزرو اتاق هتل مسافران ایجاد می کنند و یا رزرو  اتاق را ثبت نمی کنند و به مسافر اطلاع نمی دهد هم بیان کرد: متاسفانه در این زمینه نظارتی وجود ندارد. این شرکت ها برای جذب مشتری قول های واهی می دهند و مسافر هم این مشکل را از چشم هتل‌دار می بیند، ولی ما معتقدیم که باید در بحث رزرواسیون هتل ها اقدام ویژه ای شود. آماده مذاکره در این زمینه هستیم.

وی درباره پذیرش سفرکارت‌ها در ایام تابستان تصریح کرد: هتل های طرف قرارداد، سفرکارت  را می پذیرند.

حمزه زاده در واکنش به اینکه قرار بود، سفر کارت برای ایام غیر پیک مورد استفاده قرار گیرد بیان کرد: مفهوم ایام پیک در کشور مطلق نیست. در فصل تابستان نیمی از استان‌های کشور ایام پیک دارند و نیمی  دیگر  از استانهاخالی از مسافرند، مانند خوزستان و کرمان که هتل‌هایشان در تابستان خالی است.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور درباره میزان اشغال هتل‌ها در فصل تابستان گفت: باید مقاصد جدید تعریف شود. مسافر مجبور است مقصد و مسیر خود را در تابستان تغییر بدهد  چون بسیاری از استان های پرگردشگر در فصل تابستان شلوغ هستند، مانند شیراز، یزد و اصفهان که هتل های چهار و پنج ستاره آنها پر از مسافر شده است. این هتل ها دیگر اتاق خالی برای مسافران ندارند.