وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و جمهوری آذربایجان از آسان سازی روادید برای سفر اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان خبر داد.
تصویر سفر ایرانیان به جمهوری آذربایجان آسان می شود

به گزارش جام جم آنلاین، محمود واعظی در پایان سفر سه روزه به جمهوری آذربایجان در گفت و گو با ایرنا ،توسعه گردشگری میان دو کشور را یکی از محورهای مذاکرات در این سفر اعلام کرد و گفت : رییس جمهوری آذربایجان در باره برداشتن و یا آسان تر کردن روادید موافقت کرد تا اتباع ایرانی بتوانند به راحتی به این کشور سفر کنند .

وی با بیان اینکه الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان به نهادهای این کشور دستور داده تا در زمینه همکاری با ایران فعال باشند و زمینه های جدید همکاری بین دو کشور را تا سفر رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان نهایی کنند.

واعظی در این گفت و گو ، شروع عملیات ساخت پل ریلی در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را برای آینده روابط اقتصادی دو کشور بسیار مهم توصیف کرد و گفت ، کار دوم در راستای اتصال خطوط ریلی دو کشور در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب و ساخت خط ریلی آستارا –رشت است که در این زمینه هم مذاکرات خوبی انجام گرفت .

وی افزود: در ملاقاتی که با رییس جمهوری آذربایجان داشتیم قرار شد یک خط اعتباری 500 میلیون یورویی برای اجرای این خط ریلی در اختیار گذاشته و نیز یک کمیته برای سرعت بخشیدن به کارها در این زمینه تشکیل شود .

رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان ضمن ابراز رضایت از روند توسعه روابط و همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف گفت: اسناد امضا شده در جریان این سفر در زمینه همکاری در حوزه صنعتی مربوط به راه اندازی طرح های مشترک کارخانه داروسازی و خودروسازی در جمهوری آذربایجان بود که فرصت خوبی برای تعامل بخشهای خصوصی دو کشور فراهم کرد .