خدمات مسافرتی

اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۵ اعلام شد و دبیرخانه این ستاد هشدارها و توصیه های لازم را درباره سفرهای نوروزی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور اطلاعیه ای، هشدارها و توصیه های لازم را در این رابطه به شرح ذیل اعلام کرده است

•  هموطنان گرامی پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری وحمل ونقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد درجاده های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب وهوایی مقصد موردنظر اطلاعات لازم راکسب وسپس برای سفرخود برنامه ریزی کنید. 

•  چنانچه برودت هوا سفر نوروزی تان را تحت تاثیرقرار داده است می توانید به ایستگاههای امداد و نجات که در طول جاده ها مستقر می باشند مراجعه وکمکهای لازم را دریافت کنید.

•  به مسافرانی که در چادرهای مسافرتی اسکان یافته اند؛ پیشنهاد می شود در استفاده از وسایل گرمازا نکات ایمنی را رعایت و از تجهیزات غیراستاندارد استفاده نکنید.

• توصیه می شود مسافران نوروزی به منظور برنامه ریزی دقیق واطلاع ازآخرین وضعیت حمل ونقل هوایی با سامانه ۱۹۹ و جهت بررسی خطوط ریلی باشماره ۵۱۴۹ تماس برقرار کنید.