مناطق جنگ‌زده

یک برگزارکننده تور از روسیه‌ برای سفر به مناطق جنگ‌زده کشور سوریه اقدام به برگزاری تور گردشگری به قیمت 1500 دلار کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تعداد زیادی از رسانه‌های روس گزارش کردند، یک کمپانی برگزارکننده تور قصد دارد سفری را برای بازدید از مناطق جنگ‌زده سوریه ترتیب دهد.

نام این تور که هزینه آن 1500 دلار اعلام شده، «تور اسد» است. یکی از مسئولین این کمپانی در توضیح این تور گفته است: ما یک کیلومتر از خط مقدم که نزدیکترین نقطه محل درگیری نیروهای نظامی است فاصله داریم، اما از آن نزدیک‌تر نمی‌شود. این مکان امن است. ما تحت هیچ شرایطی به گردشگران سلاح نمی‌دهیم.

این کمپانی گردشگری در حال انجام مذاکره با سفارت‌ سوریه در مسکو است تا مجوز برگزاری این تور را به دست بیاورد. گفته می‌شود صحبت‌هایی نیز برای رزرو هتل و هماهنگی با کمپانی‌های حمل و نقل شهری انجام شده است.

پیش‌بینی می‌شود این سفر چهار یا پنج روز به طول بیانجامد و برای هر مسافر هزینه‌ای 1500 دلاری در بر داشته باشد. با وجود قیمت اعلام شده این سفر، برگزارکنندگان این تور تاکنون هیچ‌گونه تضمینی برای حفظ جان گردشگران روس ارائه نکرده‌اند.

این در حالی است که اتحادیه صنعت گردشگری روسیه، اعزام توریست‌ها به مناطق جنگی را غیرقانونی اعلام کرده و آژانس گردشگری فدرال روسیه گفته است که این کمپانی اجازه ندارد این تور را برگزار کند و هنوز هیچ درخواست قانونی به آن‌ها داده نشده است.

سوریه از سال 2011 درگیر جنگ‌ و درگیری‌های خونین است و طبق گزارشات به دست آمده، از آن زمان تاکنون بیش از 250 هزار نفر جان خود را از دست داده و نیمی از مردم این کشور آواره شدند.

به گزارش آیریش بیزنس تایمز، درگیری بر سر اعزام گردشگر به مناطق نابسامان و درگیر جنگ مساله تازه‌ای نیست؛ سال گذشته یک کمپانی گردشگری روسی برای اعزام مسافر به اوکراین تبلیغ کرد. این تور بین 75 تا 600 دلار قیمت داشت و به مسافران آن جلیقه ضدگلوله داده می‌شد.