کشته شدن شیر

مقامات کشور زیمبابوه اعلام کردند، با کشته شدن «سیسیل»، شیر معروف توسط یک دندانپزشک آمریکایی‌، تمایل گردشگران به سفر به این کشور کم شده است.

به گزارش ایسنا، «سیسیل» نام شیر مشهوری است که در پارک ملی «هوانگه» زیمبابوه نگهداری می‌شد، اما یک ماه پیش خبر رسید یک دندانپزشک آمریکایی او را با تیرکمان شکار کرده و پس از 40 ساعت زجر دادن، به ضرب گلوله کشته است.

علاوه‌ بر موج اعتراضاتی که از سراسر جهان در واکنش به این رفتار غیرانسانی صورت گرفته‌، آمارها نشان می‌دهد تعداد گردشگرانی که برای ورود به این پارک طبیعی ابراز علاقه کرده‌اند، به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

به گفته یکی از مقامات زیمبابوه‌، اکنون آن‌ها به عنوان افرادی شناخته می‌شوند که به حقوق حیوانات احترام نمی‌گذارند و نمی‌توانند از حیات‌وحش حفاظت‌شده‌شان مراقبت کنند.

پیش‌بینی می‌شد درآمد حاصل از سفر گردشگران خارجی به این کشور طی فصل پایانی سال 2015 حدود پنج میلیون دلار باشد.

والتر پالمر

رئیس انجمن سافاری زیمبابوه در این‌باره گفت: خیلی از توریست‌هایی که قصد داشتند برای دیدن سیسیل به اینجا بیایند‌، سفر خود را لغو کردند. کشته شدن این شیر خسارت زیادی به بخش گردشگری که کمک عظیمی به ثروت ملی ما می‌کرد‌، وارد کرده است.

به گزارش نیوز زیمبابوه‌، «والتر پالمر» نام دندانپزشک 55 ساله‌ای است که ماه پیش «سیسیل» 13 ساله را با کمک دو راهنمای محلی و بستن طعمه به پشت خودرو خود، او را به خارج از پارک کشاند و سپس به عنوان شکار، آن را با تیروکمان هدف قرار داد. او 50 هزار دلار به این دو شکارچی داد تا او را به مدت 40 ساعت تعقیب کنند و سرانجام این حیوان را به ضرب گلوله از پای درآورد.

پالمر که ساکن ایالت مینه‌سوتای آمریکاست، به عنوان شکارچی با تیروکمان شهرت دارد و برای شکار حیواناتی مانند پلنگ، گاومیش، کرگدن و سایر پستانداران بزرگ به نقاط مختلف جهان سفر می‌کند. وی گفته است که با اعتماد به اظهارات راهنماهای محلی، معتقد بود که شکار این شیر قانونی است.

روز چهارشنبه، حساب‌های توییتر، فیس‌بوک و همچنین وب‌سایت کلینیک این دندانپزشک به دلیل کثرت پیام‌های سرزنش‌آمیز و سیل ناسزاها بسته شد.